سومین دوره مسابقات ووشو غرب آسیا در یمن برگزار خواهد شد

به گزارش ایرنا، ‘مهدی علی نژاد’ سه شنبه شب در جمع خبرنگاران در شهر زنجان اضافه کرد: امید می رود این مسابقات با برنامه ریزی های خوبی که صورت خواهد گرفت، در سطح مطلوب و مناسبی برگزار شود.

وی اظهار داشت: نخستین دوره این مسابقه ها در سال ۸۷ به میزبانی ایران در شهر بندرعباس برگزار شد و دومین دوره آن نیز بار دیگر به میزبانی کشورمان از امروز (سه شنبه) در شهر زنجان آغاز شده و فردا (چهارشنبه) به پایان می رسد.

علی نژاد همچنین از برنامه ریزی برای راه اندازی سایت اختصاصی فدراسیون ووشو غرب آسیا حداقل به سه زبان فارسی،

عربی و انگلیسی خبر داد و گفت: برگزاری دوره های بین المللی داوری و مربیگری ووشو برای منطقه غرب آسیا به میزبانی ایران نیز از دیگر برنامه ها و اهداف این فدراسیون خواهد بود.

وی با بیان اینکه فدراسیون ووشو غرب آسیا جدیدالتاسیس است، اظهار داشت: در حال حاضر هشت کشور عضو این فدراسیون هستند که در انتخابات دومین دوره فدراسیون ووشو غرب آسیا که امروز در شهر زنجان برگزار شد، نمایندگان شش کشور یمن، کویت، اردن، عراق، لبنان و ایران حضور داشتند.

علی نژاد افزود: ورزش ووشو در پنج کشور منطقه غرب آسیا شامل عربستان سعودی، امارات عربی متحده، قطر، بحرین و عمان، راه اندازی نشده است که فدراسیون ووشو غرب آسیا تلاش خواهد کرد این رشته ورزشی را در این کشورها پایه ریزی کند.

وی یادآورشد: با رایزنی های صورت گرفته با کمیته ملی المپیک ایران و دبیرکل بازی های غرب آسیا، ووشو برای نخستین بار در بازی های ورزشی کشورهای غرب آسیا وارد شد و قرار است تهران میزبان دومین دوره این بازی ها در سال ۲۰۲۴ باشد و این موفقیت بزرگی برای ایران است.

۵۹۷/۵۲۲

ورزشی. ** ۱۵۸۹ **

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۳۵۴۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.