سومین روز تظاهرات ضد دولتی در اردن با شعار ” اسقاط النظام “

۲۷ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

aljazeera1-32.jpeg

مردم اردن برای سومین روز پیاپی با برگزاری تظاهرات و سر دادن شعارهایی ضد دولت این کشور، برکناری نظام حاکم را خواستار شدند.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، iبه نقل از پایگاه اینترنتی شبکه الجزیره، شماری از مردم اردن روز جمعه با برگزاری تظاهراتی تحت عنوان “جمعه خشم” در شماری از شهرها و استان‌های این کشور با انتقاد از عملکرد دولت افزایش قیمت‌ کالاها و سوخت را محکوم کردند.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات که در مقابل مسجد الحسینی در مرکز امان، پایتخت اردن برگزار شد، با سر دادن شعارهایی علیه ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن و نیز شعارهایی از جمله “ملت خواهان برکناری نظام می باشند” (الشعب یریداسقاط النظام) از دولت این کشور خواستند که استعفای خود را تقدیم کند.

در این تظاهرات که iبه دعوت جنبش‌های اسلامی و جوانان و ملی برگزار شد، هزاران تن از مردم اردن شرکت داشته و قصد حرکت iبه سمت دفتر پادشاهی اردن را داشتند که با ممانعت نیروهای ژاندارمری و نیروهای ضد شورش مانع از این کار شدند.

در استان امان و الزرقاء و چند استان دیگر اردن از جمله استان مادبا تظاهرکنندگان خشمگین اردنی برای سومین بار تصاویر پادشاه اردن را iبه آتش کشیدند.

معترضان استان اربد نیز مردم این کشور که در حال تشییع جنازه “قیس العمری” یکی از جوانان اردنی بودند، با نیروهای امنیتی درگیر شدند.

مناطق مختلف استان اربد نیز صحنه تظاهرات‌های مختلفی با حضور مردم اردن بود.

در استان جنوبی معان نیز جمعی از ساکنان با برگزاری تظاهراتی و سر دادن شعارهایی خواهان برکناری نظام حاکم شدند.

در استان الکرک و التفیله نیز تظاهرات مشابهی برگزار شد که در آن تظاهرکنندگان افزایش قیمت کالاهای ضروری و سوخت را iبه شدت محکوم کردند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.