سومین نماینده تبریز در یک قدمی لیگ برتر/ سقوط قدیمی‌ترین تیم فوتبال ایران به دسته ۲

۱۹فروردین۱۳،

هفته بیست و پنجم رقابتهای فوتبال لیگ دسته اول با پیروزی شهرداری تبریز و پاس، توقف صنعتی و شهرداری یاسوج، شکست و ناکامی راهیان در صعود به لیگ برتر و قطعی شدن سقوط برق شیراز قدیمی ترین تیم فوتبال ایران به دسته دوم به پایان رسید.

به گزارش ممتازنیوز، هفته بیست و پنجم از رقابتهای فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور عصر امروز دوشنبه با برگزاری ۷ دیدار از گروه “ب” به پایان رسید که در یکی از این دیدارها تیم استقلال صنعتی خوزستان در زمین سایپا شمال با نتیجه یک بر یک متوقف شد تا تکلیف تیم صعود کننده از این گروه به لیگ برتر به هفته پایانی موکول شود. نتایج کامل و جدول رده بندی لیگ دسته اول ایران را در اینجا ببینید.

در این هفته شهرداری تبریز هم در خانه با ۳ گل تیم سقوط کرده یادآوران شلمچه را شکست داد تا باتوجه به رای کمیته انضباطی با تفاضل گل بهتر بالاتر از تیم صنعتی خوزستان در صدر قرار گرفته و به لیگ برتر نزدیک‌تر شود.

در دیگر دیدار مهم امروز، پاس در همدان تیم مدعی راهیان کرمانشاه را شکست داد تا نماینده کرمانشاه را از حضور در بازی پلی‌آف هم محروم کند. البته پاس همدان که با توجه به تساوی صنعتی خوزستان فرصت صعود مستقیم به لیگ برتر را از دست داد، درصورتی که نتیجه بازی شهرداری با برق به سود نماینده تبریز اعلام شود، شانس حضور در بازی پلی‌آف و رسیدن به لیگ برتر را هم از دست می‌دهد.

در رفسنجان تیم شهرداری یاسوج مقابل مس این شهر به تساوی بدون گل رضایت داد تا فرصت صعود مستقیم به لیگ برتر را از دست بدهد. البته این تیم همانند پاس همدان منتظر نتیجه بازی شهرداری تبریز – برق شیراز بودند و چون در آن بازی شهرداری تیم برنده لقب گرفت، نماینده شهر یاسوج هم با لیگ برتر وداع کرد. مسی‌ها هم با این یک امتیاز نزدیک‌ترین تیم به فانوس بدستان این گروه لقب گرفتند.

فولاد یزد در جدال تیم‌های ته جدولی با یک گل برق شیرازی را شکست داد که پس از دو هفته دوری از مسابقات با رای مسئولان فدراسیون اجازه حضور در این بازی را بدست آورد. یزدی‌ها با این پیروزی امیدوار به بقا در لیگ دسته اول شدند اما برق شیراز به دسته دوم سقوط کرد.

تیم فوتبال برق شیراز قدیمی ترین تیم فوتبال ایران می‌باشد که در سال ۱۳۲۵ تاسیس شد. البته لازم به ذکر است که در سال ۱۳۲۴ یک باشگاه دوچرخه سواری به نام دوچرخه سواران در تهران تاسیس شد که بعدها به باشگاه تاج و بعد استقلال تبدیل شد اما چون در ابتدا این باشگاه در زمینه فوتبال فعالیت نداشته‌است قدیمی ترین باشگاه ایران برق شیراز محسوب می‌شود.

در قعر جدول این گروه هم، پس از تیم‌های حفاری اهواز و یادآوران شلمچه، برق شیراز هم به دسته دوم سقوط کرد و از بین تیم‌های مس رفسنجان و فولاد یزد یک تیم دیگر به دسته دوم سقوط خواهد کرد.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.