سوم مهرماه جشنواره فیلم مقاومت افتتاح می شود

به گزارش خبرنگار مهر، با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مراسم افتتاحیه دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت فردا در تالار وحدت شهر کرمان برگزار می شود.اجرای موسیقی قره باغی و امیر تاجیک در مراسم افتتاحیه جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت از جمله برنامه‌های این آیین افتتاحیه است.

این مراسم عصر روز دوشنبه سوم مهرماه باحضور دکتر سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی- اسماعیل نجاراستاندار کرمان- هنرمندان سینمای کشور، مسولین و مدیران ارشد استان کرمان،نمایندگان رسانه‌های گروهی و خبرنگاران بعدازاذان مغرب و عشاءدر تالار وحدت دانشگاه باهنر کرمان آغاز خواهد شد.گزارش محمد خزاعی دبیر جشنواره از روند برگزاری این دوره جشنواره – سخنرانی استاندار کرمان و سخنرانی دکتر حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از دیگر برنامه‌های این مراسم است.

در این مراسم جوایز برترین های بخش عکس، بخش قلم طلایی، بخش فیلم‌های کوتاه، بخش مستند، سینمایی ویدیوئی اهدا خواهد شد. بزرگداشت قاسم بخشی از مستندسازان عرصه دفاع مقدس نیز ازدیگر برنامه های افتتاحیه می باشد. پخش بولتن تصویری جشنواره و دو اجرای موسیقی توسط استادقره باغی وامیر تاجیک نیز از برنامه های جنبی افتتاحیه جشنواره بین المللی فیلم مقاومت است.

جلسه استاندار کرمان با محمد خزاعی

با حضور اسماعیل نجار استاندار کرمان و محمد خزاعی دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت آخرین جلسه هماهنگی برای برگزاری باشکوه دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در استان کرمان روز گذشته با حضور مشترک کمیته های اجرایی ستاد برگزاری تهران و کرمان در ساختمان استانداری کرمان برگزار شد.

جشنواره فیلم دفاع مقدس نیاز به مدیریت پیوسته دارد


فریدون حسن پور معتقد است: ژانر دفاع مقدس نباید به صورت کلیشه ای در دست تنها عده ای از کارگردانان قرار گیرد زیرا در این زمینه باید از ایده و فکرهای نو بهره برد. باید نگاه زیربنایی به سینمای دفاع مقدس داشته باشیم و عرصه برای سینماگران بازباشد.این کارگردان با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس مملو از عشق ،حماسه و نقاط دراماتیک بود
به گفته وی، محدودیت ها در تولیدات دراین ژانر را باید را کنار گذاشت و دست سینماگران باز باشد.


حسن پور در مورد روند فیلمنامه نویسی در ژانر دفاع مقدس نیز بیان کرد: هر کسی نگاه فلسفی خودش را نسبت به جنگ دارد و با توجه به فکر و اندیشه ای که دارد موضوعی از جنگ را برمی دارد و در ساخت فیلم از آن استفاده می کند. متاسفانه این ژانر از ظرفیت فیلمسازان مطرح به اندازه کافی بهره نبرده است. البته این نکته را هم باید یادآور شوم که تنها چند فیلمساز مطرح کشورمان در این زمینه آثار ماندگاری از خود بر جای گذاشتند و سینمای دفاع مقدس حاصل تلاش این عزیزان می باشد.


این کارگردان در مورد جایگاه جشنواره فیلم مقاومت گفت: ژانر دفاع مقدس باید ویترینی برای این نوع سینما در ایران باشد بنابراین تلاش ها در این زمینه از سوی مسئولین بیشتر شود. با اهداف و سیاست های اجرایی مفید و مدیریت شایسته جشنواره هرساله می تواند بهتر از سال قبل باشد. جشنواره فیلم دفاع مقدس باید مدیریت پیوسته ای داشته باشد تا نگاه اجرایی تغییر نکند و ضربه ای در روند اجرایی ایجاد نشود.

 

شریفی نیا و جشنواره دفاع مقدس 


مهراوه شریفی نیا بازیگر سینماهمزمان با برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با بیان این مطلب افزود: به عقیده من سینمای دفاع مقدس با کارگردانان بزرگ ونام آشنایش در برخی از ادوار توانسته به خوبی با مخاطب ارتباط برقرار کند و جاودانه بماند وبهترین فردی که در این ژانرمی توان از آن نام برد قطعا ابراهیم حاتمی کیا با آثار ارزشمندش است.


وی ادامه داد: در سینما وبه ویژه ژانر دفاع مقدس نباید دچار شعار زدگی شویم وهرچه به سلیقه مخاطب نزدیک تر شویم قطعا به رسالت سینما و مطلوبیت اثر نزدیک تر خواهیم بود.


به اعتقاد وی فیلم های که تم طنز درسینمای دفاع مقدس داشته اند، بیشتر در ذهن من جا باز کرده اند وبهتر با آنها ارتباط برقرار کردم وبرای سوژه های که لبه تیغ هستند به نظرم گاهی بعضی افراد دست به کارهای بزرگی زده اند. درجشنواره سی ام فیلم فجر بهترین فیلم های که در بخش مسابقه بود درژانر دفاع مقدس بوده واین یعنی اینکه ما هنوز هم می توانیم درباره جنگ فیلم بسازیم وموفق باشیم.


شریفی نیا افزود: دوست دارم قطعا اگر در این ژانر پیشنهادی داشتم البته بهواسطه فیلم نامه ای مناسب تجربه ای هم در این ژانر داشته باشم. امیدوارم دوازدهمین جشنواره فیلم مقاومت با موفقیت برگزار شود.


 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.