“سونی” تولید رایانه‌های شخصی را متوقف می‌کند/ افزایش میزان زیان‌دهی

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

غول الکترونیکی مشهور ژاپن، سونی اعلام کرد بخش تولید رایانه‌های شخصی موسوم به “پی سی” را به سبب درآمدزا نبودن واگذار کرده است.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، سونی پیش بینی کرده است از این پس به سبب به فروش نرفتن بخشی از دستگاه‌های الکترونیکی مورد استفاده عموم مردم و هزینه‌های مربوط به بازسازی،  سالانه ۱۱۰ میلیارد ین معادل ۸۱۰ میلیون یورو زیان خواهد دید، در حالی که پیش‌تر، از این بخش سودی بالغ بر ۳۰ میلیارد ین عایدش می‌شد.

گروه سونی همچنین تاکید کرد با توجه به تدابیر گوناگونی که در دست اقدام دارد از شمار کارکنان خود پنج هزار نفر از جمله ۳۵۰۰ نفر در خارج از خاک ژاپن خواهد کاست.

هر چند میزان فروش سونی در ۹ ماه اول سال ۲۰۲۲ میلادی با رشد ۱۶ درصدی به ۵۹۰۱ میلیارد ین معادل ۴۴ میلیارد یورو رسید و  سال را با سود خالص ۱۱ میلیارد و ۱۷۰ میلیون ینی به پایان برد اما این شرکت دوره دشواری را پشت سر می‌گذارد که مستلزم اتخاذ تدابیر ریشه‌ای نظیر واگذاری تولید رایانه های شخصی است.

سونی در سال ۱۹۹۶ میلادی تولید رایانه های شخصی را آغاز کرد و اوج فروشش چند سال پیش سالانه نزدیک به ۹ میلیون دستگاه بود اما در سال مالی ۲۰۲۲ میلادی این شرکت تنها امید فروش پنج میلیون و ۸۰۰ هزار دستگاه رایانه شخصی را داشت که زیان بار تلقی می‌شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.