سوپ کوسه‌های کمیاب، سر میز غذای آمریکایی

دیده بان حقوق حیوانات: در یک مطالعه جدید معلوم شده است چند گونه مختلف از کوسه‌هایی که جزو گونه‌های بسیار کمیاب و در معرض انقراض محسوب می‌شوند در حال حاضر در بسیاری از رستورانهای آمریکایی تحت عنوان «سوپ باله کوسه» سرو می‌شوند و طرفداران زیادی دارند.

به گزارش ایسنا، کارشناسان حفاظت از محیط زیست در «انستیتو علوم حفاظت اقیانوسی دانشگاه استونی بروک» در این مطالعه گسترده، نمونه‌های تهیه شده از سوپ‌هایی را که در بسیاری از رستورانهای شهرهای بزرگ آمریکا سرو می‌شوند، تحت آزمایش قرار داده و دریافتند که در حال حاضر هشت گونه مختلف از کوسه‌های کمیابی که قانون حفاظت از محیط زیست شامل آنها می‌شود، از جمله «کوسه کله چکشی اسکالوپ» در رستورانهای آمریکا طبخ و فروخته می‌شوند. «کوسه‌های کله چکشی اسکالوپ» هم اکنون جزو فهرست گونه‌های در شرف انقراض هستند.

به گزارش هوفینگتون پست، این مطالعه برای اولین بار در چنین مقیاس گسترده‌ای در آمریکا انجام گرفته است. بنابراین گزارش، «سوپ باله کوسه» در واقع یک غذای چینی است که در آمریکا طرفداران بسیاری پیدا کرده است. تهیه و فروش این غذای گرانقیمت، مدتها است که به عنوان تهدیدی جدی برای جمعیت کوسه ها تلقی می‌شود و اخیرا خرید و فروش، تجارت و نگهداری از باله کوسه در پنج ایالت امریکایی ممنوع شده است.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.