سوگوارنامه در موزه هنرهای معاصر/نسخ و ادوات تعزیه در نیاوران

۲۳ آبان ،

ویژه برنامه‌های معاونت هنری وزارت ارشاد برای محرم و صفر اعلام شد

معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ماه‌های محرم و صفر ویژه برنامه‌هایی را با عنوان ˝گوهر هدایت˝ برگزار می‌کند.

به گزارش تفسیری هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ویژه برنامه‌های این معاونت با عنوان “گوهر هدایت” در ایام محرم و صفر اعلام شد.

بر اساس این گزارش تفسیری در حوزه تئاتر، نمایش‌های “راز کهن” به کارگردانی حسین پارسایی در تالار وحدت، “من سیاوش نیستم” به کارگردانی حسین فرخی در تماشاخانه سنگلج، “طوفان” به کارگردانی آرش دادگر در تئاتر شهر، “شاهد شب شوم” و “محاکمه آفتاب” در تالار حافظ، “سر” به کارگردانی امین کشاورز و “خورشید کاروان” در برج آزادی، اپرای عاشورایی در تالار فردوسی اجرا خواهد شد.

همچنین اجرای نمایش‌های خیابانی با موضوع قیام کربلا و واقعه عاشورا و دیگر موضوعات دینی و اجرای برنامه محیطی تعزیه در محوطه تئاتر شهر و نیز اجرای نمایش “نسخه زمستانی” به کارگردانی حسین مهکام و مراسم تعزیه گروه منتخب شهرستان خوانسار در فرهنگسرای نیاوران، از دیگر برنامه‌های بخش هنرهای نمایشی ویژه برنامه های معاونت امور هنری در ایام محرم و صفر خواهد بود.

در بخش تجسمی این برنامه‌ها هم نمایشگاه آثار مکتب سقاخانه با عنوان “سوگوارنامه” در موزه هنرهای معاصر تهران و نمایشگاه نسخ و اداوت تعزیه در فرهنگسرای نیاوران برپا خواهد شد.

همچنین در حوزه موسیقی آلبومی از منتخب قطعات عاشورایی در تیراژ ۵۰ هزار نسخه تولید و از طریق ادارات کل مراکز استانی به صورت رایگان ارائه می گردد.

سال گذشته هم معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ویژه برنامه‌هایی را برای ایام محرم و صفر در نظر گرفته بود که با عنوان “آفتاب سرخ” برگزار شد.

انتهای پیام /۳۱


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.