سیاست‌هاى کوته‌بینانه برخى کشورها عامل اصلى تقویت پدیده شوم تروریسم است

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

وزیر امور خارجه کشورمان سیاست‌هاى کوته‌بینانه برخى از کشورها را عامل اصلى تقویت پدیده شوم تروریسم و تهدیدات فراروى ملت‌ها دانست و گفت: تبعات مخرب این سیاست‌ها گریبان این کشورها را گرفته و چنانچه تغییرى جدى در سیاست‌هاى گذشته انان روى ندهد، دامنه این خطرات توسعه بیشترى خواهدیافت.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، “اینیس کاسیلیده” وزیر خارجه قبرس ظهر روز یکشنبه در  نیویورک با “محمدجواد ظریف” وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

ظریف در این دیدار با اشاره به اهمیت منطقه‌اى که دو کشور در آن قرار دارند، تهدیدات و منافع مشترک طرفین را بر شمرده و بر ضرورت افزایش رایزنی‌هاى فی‌مابین تاکید کرد .

وی سیاست‌هاى کوته بینانه برخى از کشورها را عامل اصلى تقویت پدیده شوم تروریسم و تهدیدات فراروى ملت‌ها دانست و افزود: تبعات مخرب این سیاست‌ها گریبان این کشورها را گرفته و چنانچه تغییرى جدى در سیاست‌هاى گذشته انان روى ندهد، دامنه این خطرات توسعه بیشترى خواهد یافت.

وزیر خارجه قبرس نیز در این دیدار با دقیق خواندن دیدگاه جمهورى اسلامى ایران در خصوص خطر تروریسم و ضرورت برخورد اساسى با آن، اظهار داشت: وضعیت فعلى منطقه به شدت نگران کننده است و کشورهاى خاصى که با توسل به ابزارهاى مختلف و دخالت در امور داخلى دیگران سعى در تغییر دولت قانونى ان کشورها را داشتند، ازگروه‌هایى حمایت کردند که نتیجه ان ترویج تروریسم و ناامنى در منطقه بود.
 
اینیس کاسیلیده با اشاره به روند مذاکرات هسته‌اى کشورمان با ١+۵ ابراز امیدوارى کرد گفتگوهاى جارى به راه حل مطلوبى که در بر گیرنده حقوق اساسى جمهوری اسلامی ایران باشد، منتهى گردد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.