سیدحسن نصرالله: باید با عوامل فیلم موهن به ساحت پیامبر (ص) برخورد شود

دبیرکل حزب‌الله لبنان به دنبال انتشار فیلم موهن به ساحت پیامبر اکرم (ص) اقدام بین‌المللی علیه توهین‌کنندگان به مقدسات را ضروری دانست و خواهان تشکیل جلسه اضطراری سازمان همکاری اسلامی در این زمینه شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان اظهار داشت: مطمئن باشید در آینده هم شاهد ابعاد دیگری از این توهین خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: به دنبال به آتش کشیده شدن مسجد الاقصی، سازمان همکاری‌های اسلامی شکل گرفت و این سازمان با توجه به توهین به ساحت پیامبر اکرم (ص) باید جلسه اضطراری تشکیل دهد.

وی خطاب به شیوخ و رهبران برخی کشورهای عربی گفت: این قرآن و دین شماست؛ چرا در مقابل توهین به آن ساکت هستید؟ اگر این فیلم به یکی از شیوخ عربی می‌پرداخت، به طور قطع خشم آنان برانگیخته می‌شد. آیا اهمیت پیامبر (ص) از شیوخ عربی کمتر است؟

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: آیا ما با امکانات عظیمی که در اختیار داریم از دفاع از پیامبر خود عاجزیم؟ حکام جهان اسلام باید آمریکا را به احترام به مقدسات و نبی اسلام وا دارند.

وی در ادامه اظهار داشت: سازمان همکاری اسلامی باید با تشکیل جلسه‌ای فوری و اضطراری به این موضوع بپردازد.

سیدحسن نصرالله در ادامه تصویب قانونی بین‌المللی برای جلوگیری از اهانت به ادیان را امری ضروری دانست و گفت: از حکام عربی می‌خواهیم در این مورد اقدام کنند. آنها باید به عنوان نمایندگان ملت‌های عربی به کاخ سفید فشار اعمال کنند تا از تکرار توهین‌هایی از این دست جلوگیری شود.

وی با اشاره به وضعیت کنونی لبنان خاطرنشان کرد: لبنان توانست اراده خود را در مورد جلوگیری از اختلافات میان مسیحیان و مسلمانان نشان دهد.

سیدحسن نصرالله توقف پخش فیلم موهن به ساحت پیامبر اکرم (ص)، جلوگیری از ساخت فیلم‌های مشابه و محاکمه عوامل سازنده این فیلم را خواستار شد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان عنوان کرد: ملت‌های عربی و اسلامی بدانند که دوستان و هم‌پیمانان آمریکا با مطرح کردن توجیه‌هایی ضعیف به دنبال کم‌رنگ نشان دادن این توهین هستند.

وی افزود: اگر در انجام مسئولیت خود کوتاهی کنیم، در آخرت شرمنده همه ادیان و به خصوص پیامبر اکرم (ص) خواهیم بود.

دبیر کل جنبش حزب الله لبنان با خطرناک توصیف کردن رویدادهای اخیر، آن را به مثابه جنگ علیه اسلام دانست و گفت: سکوت در برابر اهانت به رسول الله (ص) خطری است که امروز جهان اسلام را تهدید می‌‌کند.

وی دفاع از رسول‌الله (ص) را دفاع از مقدسات، انبیا و ادیان آسمانی دانست و خاطرنشان کرد: ایجاد فتنه میان مسلمانان و مسیحیان جهان، هدف اصلی دشمنان از تکرار اهانت به مقدسات است و این بار مسیحیان برای پیشبرد اهداف دشمنان، وسیله قرار داده شده‌اند.

نصرالله گفت: خشم ملت‌ها از فیلم موهن به مقدسات اسلامی متوجه آمریکا – و نه مسیحیان- است و نباید کسی در دام فتنه گرفتار شود.

دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد: باید آمریکا به سبب پخش این فیلم توهین‌‌آمیز مجازات شود.

نصرالله در ادامه گفت: دولت آمریکا به بهانه آزادی بیان اعلام می‌کند که اقدامی علیه عاملان ساخت و پخش این فیلم صورت نخواهد داد، حال آن که صاحبان دیدگاه ضد صهیونیستی از سوی آمریکا مجازات می‌شوند که این امر دال بر مواضع دوگانه آمریکا در قبال آزادی بیان است.

سید حسن نصر الله افزود: آیا مسلمانان حق ندارند از قانونی مشابه قانون مجازات منکرین هولوکاست برخوردار باشند؟

دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد: باید برای جلوگیری از چنین اقدام‌های توهین‌آمیزی تلاش کرد. فتوای امام خمینی (ره) درخصوص نویسنده کتاب آیات شیطانی، عامل بازدارنده‌ای برای تکرار نشر چنین کتابی شد.

وی تصریح کرد، کنگره آمریکا که قانون مجازات منکران هولوکاست را تصویب کرد تا کنون قانونی برای مجازات عاملان توهین به اسلام تصویب نکرده است.

به گفته سیدحسن نصرالله، قضیه توهین به اسلام، امنیت بین‌المللی را در معرض تهدید قرار می‌دهد و بحرانی غیرقابل‌مهار است.

در همین حال، وی گفت: در جامعه لبنان با توجه به سطح هوشیاری ملی، هم‌زیستی مسالمت‌آمیز برقرار است و این مساله در سفر پاپ به این کشور رخ نمود و لبنان می‌تواند با توجه به جایگاه منطقه‌ای و بین‌المللی که دارد ایفاگر نقش مهمی در سطح جهان باشد و برگزاری نشست سازمان همکاری اسلامی برای جلوگیری از توهین به اسلام را خواستار شود و در سطح مردمی نیز برای جلوگیری از پخش فیلم موهن به رسول اکرم تلاش کند.

به گفته سیدحسن نصرالله، روز دوشنبه به عنوان آغاز تظاهرات مردمی در منطقه جنوب لبنان در اعتراض به ساخت فیلم موهن به مقدسات اسلامی تعیین شده و همه حکومت‌ها باید دریابند که احترام به مقدسات مسلمانان، با منافع آنان در ارتباط است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.