سیستان و بلوچستان توزیع کننده گوشت کشور می شود


سیستان و بلوچستان توزیع کننده گوشت کشور می شود

۱۰:۳۸ (چهارشنبه ۲۴ خرداد )
اخبار مرتبط
نسخه چاپی نسخه چاپی

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به توانمندی بالای استان در تولید محصولات کشاورزی گفت: با تصویب دولت؛ سیستان و بلوچستان توزیع کننده گوشت کشور می شود

 مهندس علی محمد آزاد در دیدار با مدیران اجرایی و ستادی بخش کشاورزی استان، با تبریک هفته جهاد کشاورزی اظهار داشت: ۲ واژه بسیج و جهاد بعد از پیروزی انقلاب بیشترین استفاده را داشته است بطوریکه برای انجام کارهای مشکل و بزرگ از این دو واژه استفاده می کرده اند .

وی افزود: در ابتدای انقلاب با فرمان امام راحل مبنی بر تاسیس جهاد سازندگی ، تامین آب ، برق ، راه و دیگر خدمات مورد نیاز ، بخش اعظمی از مشکلات روستائیان و دیگر مناطق کشور حل شد و پس از آن با ادغام جهاد سازندگی و کشاورزی ، کارهای بزرگتری در کشور انجام شد که زمینه خودکفایی و استقلال کشور را به دنبال داشته است .

نماینده عالی دولت با اشاره به خشکسال های چند ساله و اقلیم به ظاهر خشک استان تصریح کرد: تولیدات محصولات کشاورزی استان در مقایسه با استان های پر آب و مستعد کشور مطلوب است و حتی در رقابت با برخی از استان های برخوردار نیز برتر است .استاندار همچنین با اشاره به توانمندی های استان در بخش های مختلف ، کشاورزی ، دامپروری و شیلات ادامه داد: سیستان و بلوچستان می تواند بسیاری از نیاز های کشور را برآورده سازد بطوری که با تصویب دولت، استان مرکز توزیع گوشت کشور و تامین کننده گوشت حلال برای دیگر کشورها می شود .

آزاد همچنین با تشریح برنامه ها و جدیت دولت برای توسعه توان محصولات کشاورزی اظهار داشت: در کنار ۲۵۰ هزار هکتار زمین زیر کشت در استان، بیش از ۱۵۰ هزار هکتار زمین مستعد کشاورزی دیگر در استان وجود دارد که فارغ التحصیلان بخش کشاورزی و دیگر افراد جویای کار می توانند با استفاده از تسهیلات ۷ درصد و ایجاد طرح های کشاورزی ، باغداری و زراعت ، پرورش دام و طیور ، طرح های شیلاتی و آبزی پروری و صنایع تبدیلی ، در کنار ایجاد شغل ، نیاز استان و دیگر استان ها را به این محصولات برآورده کنند.

وی توسعه و رونق کشاورزی در کشور را تحقق فرمایش مقام معظم رهبری در “حمایت از تولید ملی ، کار و سرمایه ایرانی ” ذکر کرد و خواستار همکاری بیشتر دستگاه های متولی با افراد جویای شغل در استان شد .

مدیرکل جهاد کشاورزی استان هم در این جلسه از افتتاح نمادین ۳۶۸ پروژه کشاورزی با اعتبار ۱۳۹ میلیارد ریال در هفته جهد کشاورزی خبر داد.

کیخا افزود: با بهره برداری از این طرح ها برای ۷هزار نفر بصورت مستقیم و برای ۲۱ هزار نفر بصورت غیر مستقیم شغل ایجاد شده است که ۷٫۵ درصد اشتغال کشور را در پی اشته است .

وی همچنین از کسب سه رتبه برتر کشوری در زمینه های تولید خرما ، صید و صیادی و آبخیز داری ، توسط کشاورزان استان سخن گفت و آن را حاصل حمایت و تلاش مسئولان در ترویج و توسعه توان کشاورزی استان دانست.

.

.

.

..

باشگاه خبرنگاران


Foodna RSS Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.