سینمای مستقل جایگاهی نزد مسئولان ندارد

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

فیلم های سینمای مستقل به علت نبود جایگاه مناسب نزد مسئولان قادر به برقراری ارتباط با مخاطبان نیست.

علی عطشانی، کارگردان سینما و تلویزیون درگفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران؛ درخصوص سینمای مستقل، گفت: فیلم هایی که به دور از هر گونه وابستگی فکری و مالی و حزبی و بر اساس افکار ذهنی یک شخص ساخته می‌شود در گروه فیلم های مستقل قرار دارد،‌ البته گاهی این فیلم ها به صورت ایده آل و برخلاف باورهای رایج جامعه است.
عطشانی درخصوص چالش های پیش رو سینمای مستقل گفت: به علت تفاوت سینمای ایران با جاهای دیگر وعدم آنالیز کردن این نوع فیلم ها و همچنین نبود جایگاه مناسب این آثار نزد مسئولان مخاطبان قادربه برقراری ارتباط با این فیلم ها نیستند.
وی افزود: گاهی به علت کمبود سالن های نمایش دهنده بسیاری از این آثار دیده نمی‌شوند اما در صورت حمایت و پشتیبانی مسئولان می‌توان شاهد بهبود این اوضاع بود.
این کارگردان در خصوص نوع و کیفیت حضور بازیگران در این آثار، گفت: برخلاف تعریف جهانی این سینما مبنی بر عدم حضور بازیگران چهره در این آثار گاه شاهد نقش آفرینی آنها در این گونه فیلم ها هستیم به این علت که متاسفانه درحال حاضر تنها فاکتور موثر جذب مخاطب عنصر ستاره است.
وی خاطر نشان کرد: برای مثال به علت نبود سالن های مناسب، مشکلات اقتصادی و گرانی بلیط ها بسیاری از افراد برای تماشای این فیلم ها انگیزه ندارند بنابراین کارگردان به صورت اجباری با تکیه بر این بازیگران به فیلم سازی می‌پرداختند.
عطشانی در پایان در خصوص رویکرد تبلیغاتی این آثار بیان کرد: بسیاری از جشنواره ها و محل مناسبی برای تبلیغات چنین آثاری است و نباید به صورت بغض آور به آنها نگاه کرد زیرا بسیاری از این آثار با راه یابی به این جشنواره ها به درور از سیاه نمایی و حاشیه، مجال دیده شدن می یابند./ص


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.