سی ان ان:اقدامات سارکوزی باعث شده برخی فرانسوی ها احساس بیگانگی کنند

تهران / واحد مرکزی خبر / سیاسی /۰۲/۰۳
۰۰:۰۲:۲۰٫۰۲
شبکه سی ان ان گزارش داد اقدامات دولت سارکوزی علیه مهاجران در فرانسه باعث شده برخی از شهروندان این کشور احساس بیگانگی کنند.
شبکه تلویزیونی سی ان ان اعلام کرد هر چند اقتصاد یکی از مهم ترین مسائل انتخابات جاری فرانسه است اما مساله مهاجرت هم یکی از مسائل عمده در این دور از انتخابات ریاست جمهوری فرانسه است. در حالی که دولت نیکلا سارکوزی اعلام کرده است قصد دارد با انجام اصلاحاتی هویت فرانسوی شهروندان خود را تقویت کند اما اقدامات دولت سارکوزی درباره مهاجرت باعث شده که برخی از شهروندان این کشور در فرانسه احساس بیگانگی کنند.
دن ریورز خبرنگار سی ان ان هم در گزارشی در این خصوص با اشاره به تشدید اختلافات درونی در فرانسه گفت فرانسه به کلیشه هایی مانند مناطق روستایی، سنتی بودن و حکومتی سکولار شناخته می شود که از دستاوردهای جنگ ژنرال دوگل است. برای آن که فرانسوی باشید صرفا باید در این کشور متولد شده و تابع فرهنگ آن باشید. اما این تصویر کلیشه ای از فرانسه با تصویر واقعی و امروزین آن بسیار متفاوت است در حاشیه شهرهای فرانسه با شمار زیادی از مردم مواجه می شوید که اصالتا به گروههای اقلیتی یا نژادی وابسته هستند. اکثر این افراد با وجود آن که در فرانسه متولد شده اند اما خود را شهروند فرانسه نمی دانند.
خبرنگار سی ان ان در ادامه گزارش خود با حضور در محله مغای شهر تولوز گفت محمد مغای عامل تیراندازی اخیر فرانسه در این منطقه متولد شد و بزرگ شد. اقدام وی مبنی بر تیراندازی باعث شد بسیاری این سئوال را مطرح کنند که آیا جامعه فرانسه با معظل افراط گرایی مواجه است یا خیر.
خبرنگار سی ان ان گفت اکنون بسیاری می پرسند آیا می توان علت اقدام محمد مغای را نبود هویت فرانسوی در وجود وی دانست؟
یک زن فرانسوی که سه نسل قبل به فرانسه وارد شده با اشاره به تبعیض ها علیه مهاجران در این کشور گفت زمانی که ما بچه بودیم هرگز نمی پرسیدیم آیا من فرانسوی هستم یا خیر. اما اکنون پسر پنج ساله من بعد از سه نسل به من می گوید من الجزایری هستم اما من به او می گویم نه تو فرانسوی هستی.
یک زن دیگر به خبرنگار سی ان ان گفت زمانی برای من شخصا فرانسه کشورم و همه چیز من بود اما اکنون این گونه نیست من فکر می کنم ما هیچ آینده ای در فرانسه نداریم.
۰۰:۰۴:۲۲٫۱۶

IRIBNews RSS PoliticNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.