سپردن نگهداری شبکه زیرساخت ارتباطی کشور به بخش خصوصی

۳۰م دیماه ،

به گزارش خبرنگار مهر، برندگان مناقصه خدمات نگهداری، پشتیبانی و بهسازی شبکه مادر مخابراتی و ارتباطی کشور در مناطق هشتگانه شبکه راه دور شرکت ارتباطات زیرساخت مشخص شدند.

براین اساس پیمانکاران برنده مناقصه شبکه راه دور زیرساخت در مناطق هشتگانه مخابراتی نگهداری تمام مراکز و پایگاه اینترنتیها، همراه با تجهیزات سوئیچ، انتقال، دیتا، تأسیسات، تغذیه و نیرو و راههای اختصاصی دسترسی به ایستگاههای صعب العبور و شبکه فیبرنوری را برعهده خواهند گرفت.


در این راستا منطقه دو مخابرات کشوری شامل استانهای تهران، البرز، قزوین، زنجان، سمنان و قم است و نگهداری شبکه راه دور زیرساخت را در این استانها شرکت “صنعتی و بازرگانی صنام” برعهده خواهد گرفت.

 

منطقه سه مخابرات کشوری شامل استانهای اصفهان، کرمان، یزد، چهارمحال و بختیاری است و شرکت “تکفام” پیمانکار زیرساخت برای نگهداری شبکه ارتباطی زیرساخت در این استانها است.

 

منطقه چهار مخابرات کشوری نیز شامل استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل است و شرکت “کاراتلفن” پیمانکار زیرساخت در این منطقه خواهد بود. در همین حال منطقه پنج مخابرات کشوری شامل استانهای خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان است و شرکت مهندسی “پرسو الکتریک رادمهر” پیمانکار زیرساخت برای نگهداری شبکه ارتباطی زیرساخت در این استانها شد.

 

منطقه شش مخابرات کشوری نیز شامل استانهای خوزستان و لرستان است و شرکت “تحقیقاتی آزمون کیفیت” پیمانکار شبکه راه دور زیرساخت در این منطقه معرفی شد.


منطقه هفت مخابرات کشوری نیز شامل استانهای فارس، هرمزگان ، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد است و شرکت “ارتباطات آپادانا سیار” نگهداری شبکه راه دور زیرساخت را در این استان ها برعهده خواهد گرفت.

 

به گزارش مهر، شبکه وسیع راه دور کشور شامل ۱۰۰ مرکز سوئیچ راه دور SC/PC وحدود ۷۰۰ ایستگاه راه دور است و دراین راستا شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرده که برای تسریع در کار موضوع به برندگان مناقصه در بعضی مناطق ابلاغ شده و با تکمیل مراحل بررسی به سایر برندگان نیز ابلاغ خواهد شد.


MehrNews Rss Feed
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.