سکوی شعر امروز در باغ هنر، شعر را به مهمانی مردم می برد

دوشنبه ۲ مرداد – ۱۰:۲۲:۵۸ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

با محمد علی بهمنی و حمید رضا شکاری؛

بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- خانه ی هنرمندان ایران در راستای تعامل بیشتر و نزدیکتر شاعر و مخاطب، برنامه ی سکوی شعر امروز را در فضایی متفاوت، طبیعی و صمیمی، از ساعت ۱۸:۴۵ روز سه شنبه سوم مرداد ماه، به جای بردن علاقه مندان به فضای رسمی سالن های شعر، شعر را در باغ هنر خانه ی هنرمندان ایران به مهمانی مردم می برد.
به گزارش خبرگزاری ممتاز، گروس عبدالملکیان مسئول برگزاری این مراسم در گفتگو با شبکه ی خبری هنرمندان ایران اظهار داشت: «شعر زمانی کامل می شود که مخاطب آنرا بخواند یا بشنود. از آنجا که مخاطب از میان توده ی مردم بلند می شود، قد می کشد و افق یک اثر ادبی را در می یابد، لذا لایه لایه آن را کنار زده و اعماقش را لمس می کند. همانگونه که شاعر در مسیر شعر می بایست تمرین داشته باشد، مخاطب نیز باید تمرین کند. چرا که حرکت مخاطب، شاعر را و حرکت شاعر مخاطب را به حرکت وا می دارد. به همین دلیل عمق مخاطب می تواند شعر و شاعر را عمیق تر ساخته، و عمق شعر و شاعر مخاطب را».
وی همچنین ادامه داد: «از زاویه ی همین نگاه و در راستای تعامل بیشتر و نزدیکتر شاعر و مخاطب، جلسات سکوی شعر امروز که از برنامه های هفتگی خانه ی هنرمندان ایران است، روزهای سه شنبه و پنج شنبه ی هر هفته در فضای باغ هنر این مجموعه برگزار می شود. قرار است در هر برنامه دو شاعر به شعر خوانی بپردازند و همزمان با شعر خوانی، موسیقی به عنوان پس زمینه ی صدای شاعر توسط نوازنده ای به صورت زنده اجرا می شود».
گفتنی است در اولین برنامه از سلسله جلسات سکوی شعر امروز، خانه ی هنرمندان ایران میزبان غزل سرای مطرح معاصر، محمد علی بهمنی و شاعر سپید سرای نام آشنا حمید رضا شکاری است. این برنامه در محل باغ هنر خانه ی هنرمندان ایران واقع در خیابان طالقانی، خیابان شهید موسوی برگزار می شود.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۲۳۱۰۲۲۵۸۵۰۰


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.