سیاست‌های دانشگاه همسو با بازار کار نیست

چکیده: سخنگوی هیات رئیسه مجلس با انتقاد از عملکرد دانشگاه‌ها در جذب دانشجو گفت: هماهنگ نبودن دانشگاه‌ها با بازار کار موجب به وجود آمدن خیل عظیمی از بیکاران شده است.

به گزارش ارانیکو به نقل از خبرگزاری خانه ملت  عبدالرضا مصری اظهار داشت: متاسفانه خروجی دانشگاه ها با نیازهای بازار کار هیچ تناسبی ندارد و این مساله‌ای است که باید مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس پیگیر آن باشند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: دانشگاه‌‌ها بدون در نظر گرفتن نیازهای جامعه و برای اخذ سود بیشتر، دانشجو جذب کرده و مدرک ارائه می دهند که در این شرایط تعداد زیادی تحصیل‌کرده اما بدون شغل به جامعه وارد می‌شود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس با بیان اینکه باید برای افراد تحصیل کرده بازار کار تعریف شود، تصریح کرد: زمانی که بین جذب دانشجو و مدرک‌دهی توسط دانشگاه‌ها تناسب برقرار شود، بخش عمده‌ای از مشکل بیکاری حل خواهد شد.

مصری نیاز جامعه به رشته‌های فنی و حرفه‌ای را به اندازه رشته‌های مدیریتی مهم دانست و عنوان کرد: این دیدگاه و نگرش که پشت میز نشستن فقط به معنای شغل داشتن است، باید در سطح جامعه و به ویژه در میان جوانان اصلاح شود.

این نماینده مجلس نهم با اشاره به اینکه یک وزارتخانه نمی تواند به تنهایی اقدام به اشتغال زایی و حل مشکل بیکاری کند، اظهار داشت: برآیند فعالیت های دولت و بخش خصوصی باید موجب ایجاد شغل و بالا رفتن نرخ اشتغال شود که لازمه اشتغال زایی برداشتن موانع پیش روی سرمایه گذاران توسط دولت است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر دولت موانع پیش روی سرمایه گذاران را بردارد و اشتغال‌زایی را به دست سازمان‌های مردم نهاد و بخش خصوصی بسپارد، مشکل بیکاری تا حدود زیادی از میان برداشته می‌شود.


ارانیکو – آخرین اخبار و مقالات

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.