سیاست ایران داشتن رابطه خوب با همه کشورها با اولویت اسلامی و همسایگی است

اردیبهشت ۱۴۰۳

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: رابطه جمهوری اسلامی ایران و عمان نشان می‌دهد که ما با کشورهای عربی همسایه می‌توانیم بهترین ارتباط را داشته باشیم و اگر با بعضی از این کشورها دچار مشکل هستیم، معلول سیاست‌های طرف مقابل است.

“علاءالدین بروجردی” رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به دستاوردهای سفر رئیس مجلس به عمان گفت: دیپلماسی پارلمانی نقش مهمی را در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دارد و سفرهایی در سطح رئیس مجلس اوج دیپلماسی پارلمانی است.
 
وی ادامه داد: با توجه به اهمیت منطقه خلیج فارس به ویژه عمان که به طور سنتی رابطه بسیار خوبی در کلیه سالهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با جمهوری اسلامی ایران داشته، این سفر حائز اهمیت است.
 
بروجردی تصریح کرد: این سفر در پاسخ به سفر رئیس مجلس عمان انجام می گیرد که به صورت دوجانبه به جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است.
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، اظهار داشت: رابطه جمهوری اسلامی ایران و عمان نشان می‌دهد که ما با کشورهای عربی همسایه می‌توانیم بهترین ارتباط را داشته باشیم و اگر با بعضی از این کشورها دچار مشکل هستیم، معلول سیاست‌های طرف مقابل است، زیرا سیاست جمهوری اسلامی ایران داشتن رابطه خوب با همه کشورها با اولویت اسلامی و همسایگی است.
 
وی در پایان در مورد تاثیرات این سفر در سطح منطقه خاطرنشان کرد: شرایط فعلی در دولت تازه و سیاست‌هایی که در حال اعمال است، از جمله سفری که اخیرا به منطقه خلیج فارس صورت گرفت و وزیر خارجه به چند کشور عربی حوزه خلیج فارس سفر کرد و همچنین جایگاه جمهوری اسلامی ایران به عنوان رئیس اجلاس غیرمتعهدها و با توجه به اینکه در بهمن ماه میزبان روسای مجالس کشورهای اسلامی هستیم، تمام این مسائل شرایط ویژه ای را ایجاد کرده که این سفر را از اهمیت ویژه‌ای برخوردار کند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.