سیاست ضد اشتغال وزارت صنعت، معدن و تجارت؛ ممانعت از تولید با حمایت از واردکنندگان

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

روش های تازه اتخاذ شده در وزارت صنعت، معدن و تجارت و عدم حمایت معمول از تولید با سیاست های کلی دولت در راستای نیاز مبرم به ایجاد اشتغال در تعارض است.
 
در پی تعیین عوارض تازه گمرکی برای واردات رایانه همراه توسط کمیسیون ماده یک شائبه فشار گروه های مختلف وارد کننده این گروه کالایی به وزارت صنعت، معدن و تجارت و کمیسیون ماده یک افزایش یافته است.
 
وزارت صنایع همواره با تعیین عوارض گمرکی قریب به ۵۰ درصد برای تولید CKD  و SKD  انواع تلویزیون، مانیتور، لوازم جانبی کامپیوتر و سایر اقلام و لوازم الکترونیکی؛ ازتولیدکنندگان حمایت کرده است تا از این طریق صنعت گران ایرانی بتوانند ضمن ایجاد اشتغال سبب ساز انتقال دانش فنی تولید در این گروه کالایی وحتی صادرات به کشورهای همسایه گردند. لذا سبب شگفتی است که با وجود سرمایه گذاری پرشتاب و گسترده برای تولید رایانه همراه در چهار نقطه کشور به چه سببی حمایت لازم از تولیدکنندگان لپ تاپ صورت نمی گیرد و تعرفه گمرکی واردات صفر بوده و حقوق گمرکی این کالا فقط ۴ درصد است.
 
بنظر می رسد فشار بعضی واردکنندگان لپ تاپ سبب شده تا مسوولین مربوطه با حمایت از وارد کنندگان و تعیین صفردرصدی تعرفه واردات (سودبازرگانی صفر بعلاوه عوارض گمرکی ۴درصد)، از توسعه تولید و آثار مثبت این موضوع بر اشتغال و بهره مندی از ارزش افزوده آن و جلوگیری از خروج ارز ممانعت بعمل می آورند.
 
شایسته است مسوولین وزارت صنعت، معدن و تجارت با مشخص کردن هدف و سیاست خود تکلیف تولید کنندگان و بخش صنعت را روشن نموده و صنعتگران را از آشفتگی خارج کنند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.