سیاست لبنان در قبال سوریه تغییر ناپذیر است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری لبنان، “جان قهوه چی” گفت: ارتش با تکیه بر اصولی ملی، انسانی و اخلاقی از عهده ماموریتهای دشوار سرافراز بیرون آمده است.

وی افزود ارتش در برابر مشکلات تسلیم نخواهد شد و ذره ای از نقش ملی خود در دفاع از کشور در برابر رژیم صهیونیستی، حفظ امنیت و ثبات در داخل، مبارزه با جرایم سازمان یافته و کنترل مرزها عقب نشینی نکرده است.

جان قهوه چی تاکید کرد: ارتش لبنان در چارچوب قانون و فرامین رئیس جمهوری و تصمیمات دولت و وظایف تعریف شده برای آن حرکت خواهد کرد.

فرمانده ارتش لبنان بیان کرد: در مقابله با فتنه شهر طرابلس با وجود حرف و حدیثهای فراوانی که زده شد ما به دو اصل ایجاد ثبات و حفظ  جان مردم عمل کردیم و در آینده نیز در کمین مجرمان و هرج ومرج طلبان در هر نقطه که باشند هستیم و همه گروهها برای ما یکسان هستند.

از سوی دیگر نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان گفت : موضع ما در قبال سوریه تغییر ناپذیر است و ما از موضع بی طرفی مان دست برنمی داریم.

وی افزود: اجازه نخواهیم داد که اراضی لبنان به محلی برای قاچاق سلاح و گروههای مسلح تبدیل شود و اجازه ایجاد مناطق حائل یا هر منطقه ای که تروریسم در آن رشد کند، هم  نمی دهیم.

میقاتی بیان کرد: ما مطمئن هستیم که ارتش لبنان به وظیفه خود در قبال امنیت مرزها و ثبات آن عمل خواهد کرد و با حمایت از آوارگان سوری شرایط را برای بازگشت سالم آنها به کشورشان فراهم می کند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.