سیاست متناقضBBC در مورد مرگ دو وبلاگ‌نویس +عکس

۰۹ام بهمن ،

سایت و تلویزیون بی بی سی فارسی در خبری دربارهٔ هک شدن یکی از پایگاه اینترنتی های دادگستری آمریکا توسط تعدادی هکر تلاش کرد تا ماهیت خبر را کاملا عوض نماید.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،  پایگاه اینترنتی بی بی سی فارسی در پوشش خبر مربوط به هک شدن یکی از پایگاه اینترنتی های دادگستری آمریکا توسط هکرهای معترض به مرگ مشکوک ” آرون سوارتز” فعال اینترنتی تلاش کرد تا ماهیت داستان را کاملا متفاوت جلوه دهد.

سایت بی بی سی فارسی تلاش کرده است که ماجرای مشکوک مرگ سوارتز را کاملا پایان یافته تلقی کرده و خودکشی او را اثبات شده نشان دهد این در حالی است که چندی پیش سناتور جمهوریخواه با مشکوک خواندن قتل وی و با انتقاد از سیستم قضایی آمریکا خواستار ارجاع پرونده مرگ فعال اینترنتی به بازرسی کل فدرال شد. رسانه نزدیک به ملکه انگلیس البته اشاره ای به سبب آشوب اینترنتی نمی کند.

چندی پیش “رابرت سوارتز” پدر “آرون سوارتز” نابغه و فعال اینترنتی در مراسم تدفین وی با اعلام این موضوع که در سوابق و فعالیت‌های سوارتز مواردی ملاحظه می‌شود که مرگ وی را مرموز و مشکوک جلوه می‌نماید به نحوی ماجرای خودکشی وی را زیر سوال برده بود.

آرون سوارتز فعال اینترنتی که کمپینی برای مقابله با محدودیت آزادی اطلاعات اینترنتی راه انداخته بود ماه قبل در سن ۲۶ سالگی به طرز مشکوکی درگذشت.
منبع: جهان


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.