سیاست کنونی دولت حمایت از اقتصاد معدنی است

رئیس خانه معدن ایران سیاست کنونی دولت را حمایت از اقتصاد معدنی دانست و در خصوص علت آن گفت: این مهم علاوه بر ایجاد اشتغال، سبب افزایش درآمدهای ارزی کشور می‌شود.

سیاست کنونی دولت حمایت از اقتصاد معدنی است

به گزارش ممتاز نیوز، محمدرضا بهرامن روز سه شنبه ۲۰ مهر در سیزدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ ایران در نیم‌ور محلات اظهار کرد: معدن جزو صنایع زنده و پویاست و زنجیره آن از جمله بخش هایی است که به طور کامل مورد استفاده قرار می گیرد.

وی افزود:  چنانچه خواهان توسعه هستیم باید سرمایه گذاری زیربنایی انجام و موضوعات با برگزاری نشست های مختلف بررسی شوند.

رئیس خانه معدن ایران تصریح کرد: نمایشگاه بین المللی سنگ ایران نسبت به دوره گذشته، ۴۰ درصد افزایش فضا داشته است که این یک ارزش و موفقیت در صنعت سنگ است.

بهرامن سیاست کنونی دولت را حمایت از اقتصاد معدنی دانست و در خصوص علت آن گفت: این مهم علاوه بر ایجاد اشتغال، سبب افزایش درآمدهای ارزی کشور می‌شود.

وی اظهار کرد: حضور سفرای خارجی در این نمایشگاه بین المللی بسیار ارزشمند است چرا که می‌توانند پتانسیل و ظرفیت های این صنعت را به کشورهای خود انتقال دهند و روابط دو کشور نیز تقویت و گسترش یابد.

 بهرامن بیان کرد: بهره گیری از ضایعات سنگ یک ایده نو و جدید است، سهم نیم درصدی سنگ از صادرات بسیار ناچیز است که می‌طلبد به سهم واقعی خود دست یابیم و با سرمایه گذاری بخش خصوصی و دولت در بخش معدن و فرآوری آن، گام های موثری در راستای جذب سرمایه گذاری خارجی برداریم.

طیب میرزایی، مدیرعامل شرکت شهرک های استان نیز گفت: در محلات ۱۶۱ واحد صنعتی فراوری سنگ وجود دارد که ۴۱ واحد غیرفعال و ۱۲۰ واحد فعال است.

وی ادامه داد: تعداد واحدهای فراوری سنگ در ناحیه صنعتی شهید حبیبی روستای نخجیروان محلات و شهرک های صنعتی  محلات و دلیجان ۲۱۱ واحد است که ۵۵ واحد غیرفعال و ۱۵۶ واحد فعال هستند در واقع ۷۴ درصد از واحدهای این دو شهرستان فعال هستند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.