سیدعلی‌ صالحی در بخش مراقبت‌های ویژه

سیدعلی‌ صالحی به دلیل ناراحتی قلبی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری است.

 این شاعر با اعلام این خبر به ایسنا گفت: از زمان شروع کرونا و خانه‌نشینی مشغول نوشتن کتاب خاطرات خود شدم؛ از زمان طفولیت و از روستای مرغاب، آن‌چه را به یاد دارم شروع  به نوشتن کردم. خاطراتم ۶۶ قسمت و حدود ۳۵۰ صفحه دارد. کتاب که تمام شد، نشر چشمه چاپ آن را تقبل کرد، حروف‌چینی‌اش شروع شده و در آینده منتشر خواهد شد. درست یک‌روز بعد از این‌که کتاب را به ناشر تحویل دادم، ناگهان دچار حمله شدید قلبی شدم.  از دیروز (۲۶ خردادماه) در بیمارستان قلب تهران بستری هستم و ظاهرا به عمل نیاز دارم. اما تصمیم‌گیری قطعی در این مورد به آزمایش‌های پزشکان و تحقیق بیشتر نیاز دارد.

او افزود: ۱۵ سال پیش نیز به خاطر ناراحتی قلبی بستری شده بودم، بعد به بهبودی رسیدم و  مشکلی هم پیش نیامده  بود. الان این درد کهنه نو شده است.

سیدعلی صالحی زاده یکم فروردین ۱۳۳۴ در ایذه استان خوزستان است.

لیالی… لا، منظومه‌ها، پیشگو و پیاده شطرنج، مثلثات و اشراق‌ها، نامه‌ها، نشانی‌ها،  عاشق شدن در دی ماه، مُردن به وقت شهریور، آسمانی‌ها، رؤیای قاصدک غمگینی که از جنوب آمده بود، سفر بخیر مسافر غمگین پنجاه و هشت، آخرین عاشقانه‌های ری‌را ، ساده بودم، تو نبودی، باران بود،  دیر آمدی ری‌را، دعای زنی در راه که تنها می‌رفت، دریغا مُلا عمر،  چیدن محبوبه‌های شب، از آوازهای کولیان اهوازی،  یوماآنادا، سمفونی سپیده‌دم، قمری غمخوار در شامگاه خزانی، زیارت‌نامهٔ مرغ سحر و همخوانی دختران خردادماه،  رد پای برف تا بلوغ کامل گل سرخ،  عاشقانه‌های بعد از گرگ، اشاره به دریا پیش از زوال بزرگ، چند رؤیا مانده تا طلوع رنگین‌کمان، زندگی کن بگذار دیگران هم زندگی کنند، ما نباید بمیریم، رؤیاها بی‌مادر می‌شوند،  نگران نباش همه چیز درست خواهد شد، پنهانی چند شعر عاشقانه برای دو سه نفر، شبانه‌ها در غیاب احمد شاملو، انیس آخر همین هفته می‌آید،  نثار نامِ کوچکِ تو،  آهوی الوداع به موسمِ زایمان آب، شازده کوچولو فال‌فروش میدان راه‌آهن،  گل رُز در سفر به ستارهٔ شمالی،  کتاب کوچک معصومیت و امید،  پرده را کنار بزن در پایان عشق پیروز است،  این شفا برسد به دست مجروح‌ترین رؤیاها،  زن در سایه چهره‌اش را نشان می‌دهد، دعوت به دعای عهد زنان،  دختر ویولن‌زن در کوچه‌های برفی آذرماه، منشور شعر حکمت، گزارش به نازادگان و سرود روح بزرگ از جمله آثار او هستند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.