سیدهاشمی: مخابرات ۲۰هزار میلیارد ریال سود به سهامداران اش پرداخت کرده است

سیدهاشمی: مخابرات ۲۰هزار میلیارد ریال سود به سهامداران اش پرداخت کرده است

سید مصطفی سید هاشمی در مراسم افتتاح هم زمان ۱۲۷ پروژه مخابراتی در هرمزگان ضمن اعلام این مطلب گفت :این درحالی است که طی سال گذشته ۳۰هزار میلیارد ریال نیز به دولت پرداخت کرده ایم.

وی با بیان اینکه در خصوصی سازی مخابرات برنده واقعی دولت بوده اظهارداشت: قبل از خصوصی سازی یک ریال به دولت نمی دادند.

این مقام مسوول در شرکت مخابرات ایران با اشاره به سود شش هزارو ۴۰۰ میلیارد ریالی این شرکت در ابتدای خصوصی سازی ( سال۱۳۸۷) ابراز داشت: این رقم درحال حاضر به ۲۰ هزار میلیارد ریال افزایش یافته و سود سهام آن نیز سه برابر رشد داشته است.

به گفته رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران در سالی که گذشت هفت میلیون مشترک از خدمات ارزش افزوده این شرکت استفاده کردند.

سید هاشمی در ادامه این مراسم از دایری یک میلیون شماره تلفن ثابت، شش میلیون تلفن همراه، نصب یک میلیون و ۴۸۶ هزار پورت پرسرعت دیتا و معرفی ۲۰۰ سرویس جدید خدمات ارزش افزوده به عنوان برنامه‌های شرکت مخابرات در سال جاری(۹۱) نام برد.

وی گفت: در سال‌های بعد از خصوصی‌سازی ( بیش از چهار سال گذشته) ۱۶ هزار میلیارد ریال در زمینه توسعه‌ی شبکه تلفن همراه ، ثابت ، دیتا و NGN هزینه کرده ایم.

رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران از اعتماد سازی، مشتری مداری، تجدید ساختار اداری و سازمانی، تکریم مردم و کارکنان، ارتقا و به روز کردن منابع انسانی و عرضه خدمات جدید به عنوان مهم ترین اهداف شرکت بعد از خصوصی سازی نام برد.

سید هاشمی در ادامه از کارکنان این شرکت بعنوان اصلی ترین سرمایه ها نام برد و گفت: هم اکنون ۳۲ هزار نیروی رسمی و۴۰ هزار نفر پیمانکاری در مخابرات اشتغال دارند ،درحالیکه اطلاعیه جذب دو هزارو۵۰۰ نیرو درنیمه اول امسال (دارای مدرک لیسانس به بالا) صادر شده که این تعداد تا پایان امسال به پنج هزار نفر افزایش می یابد.

وی تصریح کرد: در این زمینه نیروهای پیمانکاری با تجربه که درآزمون ورودی شرکت کنند در اولویت قرار دارند .

مدیرعامل شرکت مخابرات هرمزگان نیز با ارائه گزارشی میزان سرمایه گذاری شده برای اجرای این پروژه ها را افزون بر ۱۵۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

مهندس بابک تراکمه از جمله مهمترین این پروژه ها را موبایل، شبکه انتقال ، خدمات دیتا و تلفن ثابت اعلام کرد.

وی از تاسیس دانشگاه علمی کاربردی مخابرات در بندرعباس و مرکز آموزشی کیش به عنوان دیگر پروژه هایی نام برد که به مناسبت روز جهانی مخابرات ، در این استان به بهره برداری رسید .

گفتنی ست ؛ تعداد تلفن های همراه مشغول به کار هرمزگان یک میلیون و ۴۰ شماره با ضریب نفوذ ۶۵ درصد، تعداد تلفن های ثابت۵۴۳ هزار و ۲۵۸ شماره با ضریب نفوذ ۲۸ درصد و تعداد مشترکین سرویس اینترنت ۱۸ هزار و ۸۱ مشترک است. همچنین ،۳۴۰ مرکز ict روستایی ، و دو هزار و ۸۲۵ دستگاه تلفن همگانی به عنوان دیگر خدمات شرکت مخابرات هرمزگان ذکر شده است.

درمراسم افتتاح و بهره برداری هم زمان از ۱۲۷ پروژه مخابراتی هرمزگان دو تن از نمایندگان مردم این استان در مجلس شورای اسلامی ( هاشمی و آرامی)، قائم مقام استاندار و عده ای از مسوولان محلی حضور داشتند.

لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

اخبار ICT در ایستنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.