سید احمد خاتمی:اعتراض به فیلم موهن آمریکا «موج دوم بیداری اسلامی» است+ عضو جامعه روحانیت: واکنش مسلمانان «۹ دی» جهان اسلام است

 عضو مجلس خبرگان رهبری موج مقدسی که هم‌اکنون در محکومیت فیلم موهن علیه پیامبر (ص) در جهان اسلام شکل گرفته را موج دوم بیداری اسلامی عنوان کرد و گفت: این تحرکات شیطانی ناشی از خیزش وسیع اسلام است.

سید احمد خاتمی عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با فارس، درباره اقدام آمریکا در ساخت یک فیلم ضد اسلامی که خشم مسلمانان را برانگیخته است، اظهار داشت: حادثه دردناکی که هم‌اکنون اتفاق افتاده نه اولین و نه آخرین بار خواهد بود چراکه از زمان بعثت نبی‌اکرم (ص) دشمنان تمام تلاش خود را برای تخریب شخصیت پیامبر به کار گرفته‌اند که البته ناکام بوده است.

آیت‌الله خاتمی بر همین اساس به تصمیم ترور نافرجام پیامبر (ص) و هجرت ایشان به مدینه اشاره کرد و گفت: از زمانیکه اسلام ناب محمدی در قالب انقلاب بزرگ اسلامی ۳۳ سال پیش در ام‌القرای جهان اسلام شکل گرفت، کینه‌توزی‌ها علیه اسلام چند برابر شد.

عضو جامعه مدرسین به تألیف کتاب آیات شیطانی، قرآن‌سوزی و کاریکاتورهای موهن علیه پیامبر اشاره کرد و ادامه داد: این حرکت مذبوحانه اخیر در ساخت یک فیلم اهانت‌آمیز گویای خیزش وسیع اسلام است و اگر این خیزش نبود این همه تحرک شیطانی هم صورت نمی‌گرفت.

وی تصریح کرد: موج مقدسی که هم‌اکنون در محکومیت این فیلم در جهان اسلام شکل گرفته در واقع موج دوم بیداری اسلامی است.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه این فیلم به جهان نشان داد که آمریکا با اسلام طرف است و از این رو دولتمردان آمریکایی درصدد جبران این آبروریزی برآمده‌اند افزود: وزیرخارجه آمریکا این فیلم را مشمئز کننده و قابل سرزنش دانسته و در عین حال گفته ما نمی‌توانیم جلوی آزادی عقیده شهروندان خود را بگیریم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه امروز همه دنیا متوجه استفاده ابزاری آمریکا از آزادی عقیده شده است، تصریح کرد: آیا امروز کسی جرأت دارد که درباره هولوکاست نظری غیر از نظر حاکمان آمریکا بیان کند؟

وی با بیان اینکه پس از حادثه یازده سپتامبر بوش به تمام روزنامه‌نگاران آمریکا هشدار داد که اگر خلاف آنچه گفته می‌شود بنویسید شما را همدست تروریست‌ها به حساب می‌آوریم خاطرنشان کرد: این معنای آزادی عقیده در آمریکاست لذا دست و پا زدن و توجیه آنها نشانه این است که آمریکا قافیه را باخته و سونامی دیگری را علیه خود می‌بیند.

آیت‌الله خاتمی ابراز امیدواری کرد که با مدیریت این موج شکل گرفته در جهان اسلام، جهانیان ضدیت کامل دولت آمریکا با اسلام را ببینند.

عضو جامعه مدرسین در پایان این فیلم را بسیار تلخ و گزنده توصیف کرد و گفت: پیامبر (ص) در سویدای قلب‌ها جای دارد و چنین حرکات مذبوحانه‌ای بر ارادت مسلمانان به پیامبر(ص) و نفرت آنان از استکبار می‌افزاید.

همچنین عضو جامعه روحانیت مبارز تهران،اعتراض گسترده مسلمانان جهان در برابر توهین آمریکا و صهیونیسم به ساحت حضرت رسول اعظم(ص) را مانند واکنش طوفانی ملت ایران در ۹ دی ۱۳۸۸ در برابر توهین به عاشورای حسینی عنوان کرد. 

حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی عضو جامعه روحانیت مبارز  به ساخت فیلم موهن آمریکایی به ساحت پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و اظهار داشت: بعد از تحولات و بیداری اسلامی که در جهان اسلام و منطقه شکل گرفت و شکست‌های پی‌در پی آمریکا، رژیم اسرائیل و غربی‌ها در رابطه با انقلاب اسلامی هر توطئه‌ای را انجام دادند اما همه آنها خنثی شد.

عضو جامعه روحانیت مبارز با تأکید بر اینکه امروز آنچه بیش از هرچه در جهان مطرح است موضوع بیداری اسلامی است، تصریح کرد: یکی از دلایل ساخت این فیلم موهن نتایج برگزاری اجلاس با عظمت غیرمتعهدها در تهران و همچنین شکست آمریکا در افغانستان و لبنان به دلیل گسترش بیداری اسلامی است.

وی با تأکید بر اینکه دشمنان این توهین را به دلیل ایجاد اختلاف بین مسیحیت و اسلام انجام داده‌اند، یادآور شد: موضع همه ملت‌های مسلمان در این رابطه هماهنگ و منسجم است؛ پاکستان، لیبی، بنگلادش، مصر و تمام کشورهای اسلامی به صحنه آمده و بازهم خواهند آمد و مسلمانان این بار کاری می‌کنند که آمریکا را از اعمال زشتی که انجام می‌دهد، پشیمان خواهد کرد.

ابراهیمی همچنین به اقدامات گذشته آمریکایی‌ها مانند قرآن سوزی و اهانت به مسلمانان اشاره کرد و گفت: این حرکت موجب انسجام مسلمین در برابر آمریکا شده و ثمرات زیادی خواهد داشت.

عضو جامعه روحانیت مبارز ابراهیمی با تأکید بر اینکه خروش مسلمانان در کشورهای اسلام همانند اقدام ملت ایران در ۹ دی بود، اظهار داشت: این اقدام مسلمانان دو نتیجه در پی خواهد داشت؛ اولین مسئله اتحاد همه مسلمانان و دوم اینکه فریاد بیداری اسلامی مقابله با شیطان بزرگ ار مرزهای ایران خارج شده و به همه امت‌های اسلامی رسیده است.

وی در پایان به واکنش‌های ملت‌های مسلمان در مصر و لیبی اشاره و خاطرنشان کرد: این مسئله نشان داد که کفر با تمام وجود در برابر اسلام قرار گرفته است و در نهایت موجب اضمحلال دشمنان اسلام خواهد شد.


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.