سید جواد هاشمی : به نشانه اعتراض ماسکم را برمی دارم

سیدجواد هاشمی به نشانه اعتراض ماسک خود را برداشت و از دغدغه این روزهای تعطیلی سینماها سخن گفت.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، کارگردان فیلم «تورنادو۲» در ابتدای نشست فیلمش که ۲۸ مهر ماه در سینما فرهنگ تهران همزمان با جشنواره فیلم کودک و نوجوان برگزار شد،گفت: به نشانه اعتراض ماسکم را برمی‌دارم، تنها موجودی که در کرونا دچار نفس تنگی شده است، سینماست و  باقی نهادها ومشاغل کار خودشان را دنبال می‌کنند، در همه زمینه‌ها به سینما ظلم می‌شود. تنها موجودیت فرهنگی هنری که به نجات انسان فکر می‌کند را به کام مرگ نشانده‌اند. امروز زمانی که در صندلی‌ سالن سینمای جشنواره نشستم تعجب کردم. تنها سوالم این است که موضوع تا چه زمانی می‌خواهد ادامه پیدا کند.

هاشمی درباره فیلم «تورنادو۲» تصریح کرد: خوشحالم از این که «تورنادو۲» بهتر از نسخه اولش شده است با اینکه به «تورنادو۱» بسیار ظلم شد، در تلویزیون برای رقیب این فیلم هزاران تیزر و برای تورنادو تنها سی تیزر کار شد. زمانی که تیزر فیلم تورنادو دریکی از شبکه‌های ماهواره پخش شد ۱ میلیارد فروش کرد. متاسفانه کرونا جلوی باقی اکران فیلم گرفت و خوشحالم به اولین فیلم تاریخ سینمای کودک ونوجوان بدل شد که در پلتفرم‌ها دیده شد و بیش از ۱۰۰ هزار نسخه قاچاق داشت.

این کارگردان ادامه داد: کار برای بچه‌ها سخت است و اگر کسی بچه‌ها را جدی بگیرد سخت‌تر است، متاسفانه همیشه در متن دچار مشکل هستیم. بچه‌ها در هر کشوری مهم هستند و هرچه برایشان خرج کنیم، کم است.‌ متاسفم که شبکه‌های تلویزیون در این راستا با سینمای کودک همراه نیستند.

هاشمی با اشاره به خطرات عدم دوستی کودکان با سینما در بزرگسالی گفت: عادت سینما رفتن زمانی که از بچه‌ها در سنین کم، از بین برود، همان بچه‌ها در بزرگسالی دیگر مخاطب سینما نخواهند بود و برای تماشای فیلم به سینما نخواهند رفت. این مخاطبی که اکنون در سینما وجود دارد، اثرات همان فیلم‌های دوران کودکی است.

عباس جمشیدی، وحید نفر، نگار نافد، فرزانه زهره وند، علیرضا احمدی، راستین عزیزپور،محمد مهدی ایرانی بازیگران فیلم سینمایی «تورنادو۲» ،مهران گنبدلو تدوینگر و عباس دلدار تدوین گر از دیگر حاضران این نشست بودند که در باره تجربه این همکاری سخن گفتند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.