سید حسن نصرالله: سوریه بزرگترین مشکل در پروژه آمریکایی – اسرائیلی و سعودی است

سید حسن نصرالله به مناسبت سالگرد شهادت مصطفی بدرالدین فرمانده بزرگ مبارز حزب‌الله لبنان سخنرانی خود را آغاز کرد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، به نقل از سایت شبکه المنار، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان امروز (چهارشنبه) نوزدهم ماه رمضان سخنرانی خود را به مناسبت شهادت مبارز بزرگ مصطفی بدر الدین معروف به “سید ذوالفقار” آغاز کرد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ابتدا ضمن تبریک روز جهانی پرستار آنها را شایسته احترام و تقدیر دانست زیراکه در خط مقدم مقابله با کرونا قرار دارند. تلاش در میدان مقابله با کرونا به یقین، دانش و پایداری کادر پزشکی و درمان و ایستادن آنها در خطوط مقدم در این رویارویی بستگی دارد.

سید حسن نصرالله در ادامه ضمن اشاره به سالگرد شهادت مصطفی بدرالدین، مبارز و رهبر جهادی تاکید کرد: من قبلا از ویژگی‌های شخصیتی او صحبت کرده‌ام آنچه امروز می‌خواهم در سالگرد شهادتش اضافه کنم این است که ما در مواضع رهبری و جهانی به او نیاز داریم مصطفی دائما روحیه‌ای قوی و بالایی داشت و همین مساله باعث همبستگی، پایداری، ثبات و توان فکر کردن و تصمیم گیری و ادامه جنبش می‌شود. زمانی که روحیه انسان ضعیف باشد و در برابر هر حادثه‌ یا خطری بلغزد این فروپاشی منجر به فروپاشی در اداره و رهبری می‌شود که پیامدهای خطرناکی دارد. 

دبیرکل حزب‌الله لبنان به این مناسبت بار دیگر به خانواده و دوستان مصطفی بدرالدین تبریک و تسلیت گفت و ادامه داد: برگزاری سالگرد شهدا به منزله گرامی داشتن جهاد آنها، تقدیر و احترام به فداکاری‌هایشان است، سیرت آنها، فداکاری‌ها و ویژگی‌هایشان الهام بخش است. البته طبیعتا در چنین مناسبت‌هایی مراسم‌هایی جمعی برگزار می‌کنیم اما امروز به دلیل وجود کرونا نمی‌توان در یک جا جمع شد.

سید حسن نصرالله در ادامه سخنرانی خود به مساله سوریه پرداخت و گفت:‌ سید بدرالدین نماینده ما در نبردی در سوریه بود و در کنار ارتش سوریه و برادران ایرانی و دیگر گروه‌های مقاومت مبارزه کرد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان یادآور شد: مشکل در سوریه در خصوص طرح آمریکایی – سعودی این است که این کشور خارج از سلطه جویی آمریکایی – اسرائیلی است. مشکل آنها با سوریه مشکل شخصی نیست. اگر که بشار اسد بپذیرد هویت و جایگاهش را تغییر بدهد آنها مانعی ندارند اسد رئیس‌جمهوری سوریه بماند. سوریه بزرگترین مشکل در پروژه آمریکایی – اسرائیلی و سعودی با هدف تحمیل تسلط بر منطقه است.

وی خاطرنشان کرد: ما طی امسال و بیش از هر سال دیگری شاهد شانه خالی کردن نظام عربی از فلسطین و مساله فلسطین هستیم.

در حال تکمیل

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.