سیف دفاتر استانی بانک مرکزی را تعطیل کرد

گردآوری توسط گروه بیمه ممتاز نیوز

بینا: پیرو نامه معاون اداری و مالی بانک مرکزی به مدیرعامل بانک ملی مبنی بر تغییر سیاست نظارتی بانک مرکزی و اتمام ماموریت کارمندان این بانک برای نظارت استانی، اشخاص مامورشده در سال تازه به محل سابق کار خود بازگشته‌اند.

در روزهای پایانی سال ۹۲ خبری با عنوان «تعطیلی واحدهای نظارت استانی بانک مرکزی/ منتظر تکرار تخلفات ۳۰۰۰ میلیاردی باشیم» انتشار یافت.در این خبر به تعطیلی واحدهای نظارت استانی بانک مرکزی ارائه شده بود.نامه بهمن مسگر‌ها معاون اداری و مالی بانک مرکزی خطاب به عبدالناصر همتی مدیرعامل بانک ملی به دست آمد که متن آن در ادامه می‌آید.

جناب آقای عبدالناصر همتی

مدیرعامل بانک ملی ایران

با احترام، ضمن تشکر از همکاری صمیمانه درخصوص ماموریت تعدادی از کارکنان آن بانک (به شرح جدول ذیل) با حوزه نظارت این بانک، با عنایت به تغییر سیاست نظارتی و متعاقب  آن تغییرات ساختار، علی‌رغم رضایت از خدمات کارکنان یاد شده، ناگزیر خاتمه ماموریت ایشان از تاریخ ۱/۱/ به منظور اطلاع و هرگونه اقدام مقتضی اعلام می‌گردد.براساس این نامه، صراحتا سبب پایان فعالیت بازرسان بانک مرکزی تغییر سیاست نظارتی بانک مرکزی عنوان شده است.

با پیگیری‌های انجام شده از بازرسان بانک مرکزی، امروز ۱۶ فروردین اشخاصی که به عنوان بازرس بانک مرکزی در چندین استان مأمور شده بودند، به محل کار سابق خود بازگشته و عملا دفاتر نظارتی بانک مرکزی تعطیل شده است.

البته به نقل از یکی از بازرسان بانک مرکزی، این دفاتر باز است اما هیچ کسی در آنجا حضور نداشته و فعالیتی انجام نمی‌شود.

خبرنگار فارس برای پیگیری سبب این اتفاق، با مسئولان بانک مرکزی تماس گرفت اما با وجود قول مساعد برای انجام مصاحبه، تا کنون توضیحاتی در این خصوص از سوی مقامات رسمی ارائه نشده است.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.