“سیلابی شدن رودخانه ها” و مسیل ها و آب گرفتگی معابر و “اختلال در تردد”/ “بارش برف” و “وزش باد” در “تهران”

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

کارشناس هواشناسی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛

گودرزی گفت: طی ۲۴ ساعت آینده در نیمه غربی بارش برف و در مناطق جنوبی تر بارش باران و وزش باد پیش بینی می شود که بتدریج دامنه فعالیت سامانه بارشی نواحی مرکزی، جنوب شرق و شرق کشور را نیز فرا می گیرد.

فریبا گودرزی، کارشناس مستقر در سازمان هواشناسی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در خصوص وضعیت آب و هوای روزهای آینده کشور، افزود: طی ۲۴ ساعت آینده در نیمه غربی بارش برف و در مناطق جنوبی تر بارش باران و وزش باد پیش بینی می شود که بتدریج دامنه فعالیت سامانه بارشی نواحی مرکزی، جنوب شرق و شرق کشور را نیز فرا می گیرد.

وی افزود: در این مدت بارش ها در برخی مناطق دامنه های مرکزی و جنوبی زاگرس و جنوب کشور شدت بیشتری خواهد داشت و ازبعدازظهر فردا در نوار غربی کشور از میزان بارش ها موقتا کاسته می شود ولی دامنه های زاگرس، دامنه های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر، نواحی مرکزی، شرق، جنوب شرق و برخی مناطق شمال شرق کشور بارش ها به تناوب ادامه خواهد داشت و در این مدت نیز بارش ها در برخی مناطق جنوب شرق و شرق کشور شدت بیشتری خواهد داشت.

کارشناس هواشناسی تصریح کرد: روز چهارشنبه با عبور موج دیگری در جنوب غرب و غرب کشور بارش باران و برف آغاز می شود و بتدریج نیمه جنوبی کشور را فرا می گیرد و این سامانه اواخر وقت روز پنجشنبه از مرزهای شرقی کشور خارج می شود.

گودرزی تصریح کرد: امروز بارش برف و اختلال در تردد در استان های لرستان، نیمه شرقی خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه وبویراحمد، فارس و شمال کرمان و بارش باران در استان های بوشهر، جنوب فارس و جنوب کرمان پیش بینی می گردد که می تواند سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها و آب گرفتگی معابر را درپی داشته باشد.

وی با اشاره به وضعیت آب وهوای استان تهران طی سه روز آینده، گفت: امروز وضعیت آب و هوای استان تهران ابری در بعضی ساعات بارش برف گاهی وزش باد و فردا نیمه ابری تا ابری در بعضی ساعات بارش برف و روز چهارشنبه نیمه ابری در ارتفاعات بارش پراکنده بتدریج کاهش ابر پیش بینی می شود بارش ها تا ظهر روز چهارشنبه در تهران ادامه دارد.

کارشناس هواشناسی در خصوص پر باران ترین شهر های کشور طی ۳ روز قبل گفت: طی ۳ روز قبل بیشترین بارش ها در شهر رامسر به میزان ۱۴۶ میلیمتر و بعد از آن شهر رودسر با ۱۲۱ میلیمتر و همچنین نوشهر به میزان ۸۸ ملیمتر بوده است همچنین سردترین مرکز استان طی ۲۴ ساعت قبل اردبیل با دمای ۱۹ درجه زیر صفر و مشهد با دمای ۱۷ درجه زیر صفر و همچنین گرمترین مرکز استان طی ۲۴ ساعت قبل بندرعباس ۲۳ درجه بالای صفر گزارش ممتاز به نقل از شده است .

 

نام استان

بیشینه دما

کمینه دما

نام استان

بیشینه دما

کمینه دما

آذربایجان شرقی

۵-

۱۲-

فارس

۱۲

۳

آذربایجان غربی

۵-

۱۰-

قم

۳

۵-

اردبیل

۱۰-

۱۹-

قزوین

۳-

۱۲-

اصفهان

۲

۵-

کردستان

۲-

۷-

البرز

۲-

۱۰-

کرمان

۳

۴-

ایلام

۴

۱-

کرمانشاه

۲

۲-

بوشهر

۱۴

۱۰

کهکیلویه و بویراحمد

۷

۲

تهران

۲-

۷-

گیلان

۲

۲-

چهارمحال و بختیاری

۳-

۱۰-

گلستان

۲-

۶-

خراسان شمالی

۷-

۱۳-

لرستان

۸

۰

خراسان رضوی

۷-

۱۵-

مازندران

۳

۴-

خراسان جنوبی

۱

۷-

مرکزی

۵-

۹-

خوزستان

۱۶

۱۰

هرمزگان

۲۰

۱۵

زنجان

۷-

۱۱-

همدان

۳-

۷-

سمنان

۲-

۱۰-

یزد

۲

۴-

سیستان و بلوچستان

۱

۷-

 

 

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.