سیل در افغانستان ۱۲۰ فوتی داشت

به دنبال وقوع سیلاب ناشی از بارش شدید باران طی یک ماه اخیر در افغانستان ۱۲۰ نفر جان خود را از دست دادند.

سیل در افغانستان ۱۲۰ فوتی داشت

به گزارش ممتاز نیوز، مولوی محمد نسیم حقانی سخنگوی وزارت مقابله با حوادث اضطراری دولت موقت طالبان در افغانستان امروز دوشنبه اعلام کرد: در پی بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب در سراسر افغانستان طی یک ماه گذشته ۱۲۰ نفر جان خود را از دست دادند و ۱۵۲ تن نیز مصدوم شدند.

بر اساس اعلام سخنگوی وزارت مقابله با حوادث اضطراری دولت موقت طالبان در افغانستان، این سیلاب‌ ها بیشتر به ساکنان ولایت‌ های میدان‌ وردک، پکتیکا، ننگرهار، نورستان، پروان و پنجشیر آسیب زده و بسیاری از زمین‌ های کشاورزی، بزرگراه‌ ها و خانه‌ های مردم را تخریب کرده است.

ولایت‌های افغانستان طی یک ماه گذشته شاهد باران‌ های سیل‌ آسا و سرازیر شدن سیلاب‌ بوده‌ اند. بسیاری از ساکنان مناطق سیل‌ زده از این پدیده آسیب‌ دیده‌ اند.

نشریه ۸ صبح کابل در روزهای گذشته اعلام کرده بود که با ادامه باران های سیل آسا در افغانستان و جاری شدن سیلاب در ولایت زابل، ۲۵ نفر کشته و ۴ تن دیگر زخمی شدند.

بر اساس اعلام این رسانه، منابع محلی در ولایت زابل شنبه در این خصوص گفتند که سیلاب در شهر قلات در مرکز ولایت زابل و شهرستانهای ارغنداب، دای چوپان، سیوری و خاک افغان، ۲۵۰ خانه را هم تخریب کرده است

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.