سیل در میانرود مازندران

بر اثر وقوع سیل، جاده‌های روستاهای بالادست در میاندرود مازندران مسدود شد.

بارندگی‌های شب گذشته در شهرستان میاندرود سبب جاری شدن سیل و بروز خسارت‌های فراوان و نگرانی مردم روستاهای این شهرستان شده است. جاده ورودی روستای دارابکلا در شهرستان میاندرود مسدود شد و عبور و مرور در این روستا به سختی انجام می‌شود. قطعی گاز و برق نیز از جمله پیامدهای سیل بوده است که این مسئله سبب شد ماموران مراکز امداد گاز بلافاصله از باخبر شدن این واقعه به روستای دارابکلا اعزام شوند.

زمین‌های کشاورزی روستای دارابکلا و روستاهای اطراف و مرکزی شهرستان میاندرود نیز دچار خسارت شد.سیل به داخل برخی از منازل نیز وارد شده است به طوری که رفت و آمد به خانه‌ها با مشکل مواجه شده است.

روستاهای بالادست شهرستان میاندرود از جمله روستای دارابکلا، اسرم، جامخانه و….. از جمله روستاهایی هستند که بلافاصله پس از جاری شدن سیل به علت موقعیت جغرافیایی در معرض جاری شدن سیل قرار دارند.

نیروهای فرمانداری میاندرود و جهاد کشاورزی شهرستان میاندرود در محل بروز سیل حاضر شدند.

همچنین مدیر کل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت : بر اثر بارش شدید باران از شب گذشته تاکنون به ۶۰ هکتار از زمین های کشاورزی و تأسیسان روستایی خسارت وارد کرد.
خنجری افزود : روستاهای دارابکلا ، اسرم و جامخانه در شهرستان میاندرود در این سیل دچار خسارت شد .
وی گفت : خسارت های سیل در حال بررسی است .
به گزارش اداره کل هواشناسی مازندران ، شهرستان بابلسر با ۲۶ میلیمتر بیشترین بارش را از شب گذشته تاکنون دارد .
بر اساس این گزارش آب و هوای استان تا فردا ابری همراه بارش و از بعد از ظهر فردا به تدریج نیمه ابری تا ابری خواهد بود .
مسافران تابستانی نیز از تغییر وضع آب و هوای مازندران و مسافرانی که در پارک ها و میدان های شهرهای استان استراحت می کردند غافلگیر شدند .

 

مسدود شدن روستاهای بالادست در میاندرود مازندران

همچنین جاری شدن سیل در شهرستان میاندرود مازندران سبب خسارت‌های فراوانی شده است.

جاده ورودی روستای دارابکلا در شهرستان میاندرود مسدود شد و عبور و مرور در این روستا به سختی انجام می‌شود. قطعی گاز و برق نیز از جمله پیامدهای سیل بوده است که این مسئله سبب شد ماموران مراکز امداد گاز بلافاصله از باخبر شدن این واقعه به روستای دارابکلا اعزام شوند.

زمین‌های کشاورزی روستای دارابکلا و روستاهای اطراف و مرکزی شهرستان میاندرود نیز دچار خسارت شد. سیل به داخل برخی از منازل نیز وارد شده است به طوری که رفت و آمد به خانه‌ها با مشکل مواجه شده است.

به گزارش فارس، نیروهای فرمانداری میاندرود و جهاد کشاورزی شهرستان میاندرود هم‌اکنون در محل بروز سیل حاضر شدند.

 

 

سیل جاده ساری به گلستان را مسدود کرد

سیل صبح امروز باعث آبگرفتگی در پنج روستای جامخانه، دارابکلا، کیاپی، اسبوکلا و اسرم شد که بر اثر سیل معابر و خیابان‌های این روستاها دچار آبگرفتگی شدید شد.

بر اساس اطلاعات به دست آمده تا لحظه مخابره خبر، هیچ مورد تلفات جانی تاکنون گزارش نشده اما، زیرساخت‌های روستایی مربوط به آب، برق و گاز این روستاها آسیب جدی دیده است.

سیل صبح امروز باعث مسدود شدن محور میاندرود به شهرستان نکا و استان گلستان شد و تردد از مسیر ساری به نکا از راه فرعی جاده گهرباران امکان‌پذیر است.

اکیپ‌های امدادی در این روستاها در حال فعالیت هستند و ستاد بحران نیز در فرمانداری میاندرود نیز تشکیل شد.

 

 

امدادرسانی به آسیب‌دیدگان سیل مازندران

سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به آسیب‌دیدگان سیل در روستاهای مازندران خبر داد.

حسین درخشان با اشاره به امدادرسانی به آسیب‌دیدگان سیل در روستاهای مازندران و ساری اظهار داشت: تا ساعت ۷ صبح طبق آخرین اخبارها ۵۰ نفر دچار حادثه سیل در ساری شده‌اند.

وی افزود: این سیل و آبگرفتگی روستای نکا از توابع استان مازندران و همچنین روستاهای جام خانه و دارابکلا را در بر گرفته است.

درخشان خاطر نشان کرد: در حال حاضر امدادگران جمعیت هلال احمر در مناطق سیل زده و آبگرفته به آسیب دیدگان کمک‌رسانی می‌کنند. 

http://chekhabaronline.ir/news-5951.aspx

۴۷۲۸۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.