سیمای کردی شبکه سحر آمادگی تبدیل شدن به یک شبکه ۲۴ ساعته را دارد

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، ‘محمدهادی محمدی’ در آستانه آغاز شانزدهمین سال فعالیت سیمای کردی با بیان این مطلب افزود: عملکرد این سیما طی سال های اخیر به لحاظ کیفی و کمی از رشد قابل ملاحظه ای داشته است و شمار مخاطبان این شبکه نیز به نسبت زمان پخش برنامه های آن روند افزایشی خوبی دارد.

وی ادامه داد: طبق نظرسنجی صورت گرفته از سوی مرکز تحقیقات سازمان صدا و سیما در کردستان عراق، به موازات افزایش شبکه های ماهواره ای کردزبان، میزان بینندگان سیمای کردی در سال ۹۰ حدود ۹ درصد نسبت به نظر سنجی سال ۸۹ افزایش یافته است.

محمدی این میزان رشد را با توجه به کمتر بودن زمان پخش برنامه های سیمای کردی نسبت به سایر رسانه های رقیب، خوب ارزیابی و بیشترین درخواست مخاطبان سیمای کردی را تولید و پخش برنامه های خانوادگی و افزایش زمان پخش برنامه ها ذکر کرد.

وی از برنامه های ‘خانواده’، ‘پنجره’، ‘ما و شما’ و ‘ئاسو’ به عنوان برنامه های شاخص سیمای کردی زبان شبکه سحر نام برد و از تلاش برای افزایش برنامه های ورزشی و مرتبط با مسایل جوانان در آینده نزدیک خبر داد.

مدیر سیمای کردی از برنامه های ‘مساجد تاریخی کردستان’ به تهیه کنندگی بهروز نورانی پور و ‘عراق پس از اشغال’ به تهیه کنندگی سروش سازانی به عنوان تولیدات شاخص این سیما در سال گذشته نام برد و خاطرنشان کرد: سال گذشته برای نخسین بار برنامه زنده مسابقه قرآنی با نام ‘ساباتی نور’ را به روی آنتن بردیم که با استقبال فراوان بینندگان مواجه شد و قاریان خوبی به این برنامه پیوستند و همین امر باعث شد این برنامه امسال در ماه مبارک رمضان هر شب به مدت ۵۰ دقیقه پخش شود.

وی همچنین از تدارک برنامه های مناسب برای ایام ماه مبارک رمضان برای بینندگان کردزبان خبر داده و اعلام کرد: علاوه بر برنامه مسابقه قرآنی که تحت عنوان ‘تلاوت نور’ در ماه رمضان هر شب پخش می شود، برنامه ‘خانواده’ نیز حال و هوای رمضانی دارد و بخش آشپزی ویژه این ماه به آن اضافه شده است. همچنین پخش سرالب ‘شکرانه’ با دوبله کردی، میان برنامه های متنوع با موضوع ماه رمضان و گزارش های تولیدی از سلیمانیه عراق در مورد آداب و رسوم و فرهنگ مردم مناطق مختلف در ماه مبارک رمضان از دیگر برنامه های سیمای کردی در ماه رمضان است.

محمدی در پایان از اعلام آمادگی این سیما برای تبدیل به شبکه ۲۴ ساعته کردزبان خبر داد و تاکید کرد: در حال حاضر با نیروهای موجود قادر به تبدیل این سیما به شبکه ۲۴ ساعته هستیم. بسیاری از برنامه های ما قابلیت بازپخش دارد که به دلیل محدودیت زمان پخش که روزانه ۹ ساعت است، امکان آن وجود ندارد.

سیمای کردی شبکه جهانی سحر از پنجم مرداد ماه ۱۳۷۶ (۲۷ جولای ۱۹۹۷ میلادی) فعالیت خود را با روزانه ۵/۱ ساعت پخش شامگاهی آغاز کرد و از سال ۸۸ مدت زمان برنامه های خود را به ۹ ساعت در روز افزایش داد.

فرکانس این شبکه روی ماهواره های هات برد، نایل ست و آسیاست قابل دریافت است و منطقه وسیعی شامل سراسر اروپا، سراسر خاورمیانه و آسیای میانه و قفقاز، بخش های وسیعی از آفریقا و اقیانوسیه و همچنین کلیه کشورهای واقع در شبه قاره هند و شرق آسیا را تحت پوشش امواج خود قرار داده است.

فراهنگ۲۰۲۵**۱۵۸۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۵۹۵۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.