سی امین المپیادورزشی دانش آموزان کشور در بیرجند برگزار می شود

‘حمید رضا رخشانی’ روز پنجشنبه در یک نشست خبری دربیرجند افزود:این مسابقات با هدف ایجاد محیطی سالم برای رقابتی جوانمردانه وباخلاق بین دانش آموزان ومعرفی توانمندی مربیان ورزشی کشور و بخصوص مربیان این استان برگزار می شود.

وی گفت: معرفی توانمندی های این استان در حوزه های مختلف و جذب سرمایه های پنهان ازدیگر اهدافی است که در این المپیاد دنبال می شود.

رخشانی افزود:این مسابقات دررشته های هندبال، والیبال،هندبال، بسکتبال وتنیس روی میز برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در این مسابقات ۲ هزار نفر شامل دانش آموزان و عوامل اجرایی شرکت خواهند داشت، گفت:اعتبار در نظر گرفته شده برای این رقابتها شش میلیارد ریال است.

رخشانی افزود:این مسابقات توسط ۱۳۰ نفر عوامل اجرایی و در ۹ سالن ورزشی برگزار می شود که تنها یک سالن آن متعلق به آموزش و پرورش می باشد.

وی دربخش دیگری با بیان اینکه المپیاد ورزشی دانش آموزان پسر مقطع متوسطه به میزبانی مشهد برگزار می شود، گفت:ازآنجا که دو رشته ازمسابقات مشهد کم شد، لذا مسابقات فوتبال مقطع راهنمایی نیز به آن استان محول شد.

رخشانی افزود: از سوی وزارت آموزش و پرورش مقرر شده، پاداش ما از برگزاری مطلوب این رقابت ها، دریافت ۲۰ درصد کل اعتبارات برگزاری مسابقه ها باشد که صرف تکمیل و تجهیز اماکن ورزشی استان خواهد شد.۶۶۶

ورزشی**۱۵۹۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۲۹۱۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.