سی پی یوهای آینده اینتل به مادربورد می چسبند

۱۳م آذر ، فاوانیوز: نسل بعدی سی پی یوهای دسکتاپ اینتل، به مادربورد چسبیده و قابل به روز رسانی به صورت سنتی نخواهند بود.

این خبر نه چندان خوشایند را منابع مستقل تایید کرده اند و می گویند سی پی یو ها به مادربورد لحیم خواهند شد و سنت به روز رسانی آنها توسط کاربران دسکتاپ بدست فراموشی سپرده خواهد شد.

سی پی یو های موسوم به haswell که قرار است روی دسکتاپ های سال ۲۰۲۴ آنها را ملاحظه کنیم، شامل این ویژگی خواهند بود.

به گزارش فاوانیوز به تقل از خبر آنلاین؛ اینتل ظاهرا با تغییر نقشه راه توسعه فنی خود این تصمیم را گرفته و مصمم به اجرای آن است. برادول دسکتاپ ها بنا به تایید کارشناسان در زد دی نت  چنین خواهند بود. چسباندن سی پی یو به مادربورد البته چیز نویی نیست و اغلب لپ تاپ ها و دسکتاپ های all-in-one این مدلی بوده اند اما این اولین بار خواهد بود که سی پی یوهای دسکتاپ سنتی نیز چنین ویژگی پیدا خواهند کرد.

بیشتر کسانی که به صورت دستی سیستم جمع می کنند از این تصمیم سرخورده خواهند شد. البته سبب دیگری هم آورده شده و اینکه ممکن است سی پی یو های برادول متناسب با دسکتاپ های تاور (tower desktop)نباشند.

در طول چند سال قبل خط پردازنده های اینتل در یک برنامه قابل پیش بینی شده جهت مثبتی داشته است و این برنامه توسعه سالانه معروف به تیک توک بوده است که به طور مرتب دو سال به دو سال به اجرا گذاشته شده است که سندی بریج و بعد هاسول در این رنج قرار می گیرند.

تولید نسل تازه ریزپردازنده ها با توجه به صرفه جویی در مصرف انرژی ساخته می شوند در سیاست توک tok اینتل معمولا روی عملکرد سی پی یو ها کار می کند. در این بین باطری لپ تاپ ها نیز با مصرف کمتر انرژی عمر بیشتری خواهند داشت.

ممکن است تمرکز اصلی اینتل برای برادول روی لپ تاپ و نسخه های موبایل تنظیم شده باشد. از سوی دیگر سی پی یو های تازه نیز روی مادربوردهای نسل آینده نصب خواهند شد و این موضوع نیز بحثی دیگر است.
 
منبع: ارس تکنیکا، اینتلش

فاوا نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.