شائبه حرکت‌های حزبی و باندبازی در نظام‌پزشکی/ اغلب پزشکان با نظام‌پزشکی ارتباط ندارند

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از ممتاز نیوز در تاریخ شنبه ۱۳م آبان ۹۱،
ممتاز نیوز: عمده‌ترین مشکل سازمان نظام‌پزشکی در حال حاضر این است که این سازمان در
چند سال اخیر بر محور وظایف اصلی خود حرکت نکرده است و شائبه‌های حرکت‌های
غبرمرتبط در این سازمان بسیار عنوان می‌شود.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور با انتقاد از وضعیت کنونی سازمان نظام پزشکی که قالب پزشکان با آن ارتباط ندارند و فقط حق عضویت پرداخت می‌کنند، گفت: شائبه حرکت‌های حزبی و باندبازی در نظام پزشکی بسیار است.

محمد رئیس‌زاده در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: بزرگترین، قدیمی‌ترین و موثرترین سازمان مردم‌نهاد کشور سازمان نظام پزشکی است و هیچ سازمانی به اندازه سازمان نظام پزشکی در حوزه خودش نافذ و اثرگذار نمی باشد. زیرا با بهداشت و درمان مردم سرکار کار دارد و اثرات عینی آن در زندگی مردم بروز و ظهور می‌کند.

وی افزود: از نظر ما سازمان نظام پزشکی باید شان، جایگاه، قداست و حرمت آن حفظ شود و به هیچ عنوان نباید با مباحث سیاسی، شخصی، جناحی، حزبی و باندبازی آلوده شود.

رئیس‌زاده ادامه داد: در حال حاضر معتقدیم طیف عمده‌ای از مخاطبان سازمان نظام پزشکی با آن قهر می باشند و ارتباطی ندارند و ارتباط آنان فقط در پرداخت حق عضویت خلاصه می‌شود و مخاطبان این سازمان به هیچ عنوان تعامل دیگری با این سازمان مردم‌نهاد ندارند.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی با اشاره به دلایل این عدم ارتباط پزشکان و سازمان نظام پزشکی گفت: ما معتقدیم سازمان نظام پزشکی باید به جایگاه واقعی خود بازگردد و با جامعه هدف و مخاطب خود آشتی کند زیرا با توجه به انتخابات پیش‌روی این سازمان حضور حداکثری و هدفمند جامعه پزشکی را داشته باشیم.

رئیس‌زاده بیان داشت: عمده‌ترین مشکل سازمان نظام‌پزشکی در حال حاضر این است که این سازمان در چند سال اخیر بر محور وظایف اصلی خود حرکت نکرده است و شائبه‌های حرکت‌های غبرمرتبط در این سازمان بسیار عنوان می‌شود.

وی اظهار داشت: البته بنده نمی‌گویم همه این شائبه‌ها واقعیت دارد ولی شائبه‌های بسیاری از این سازمان مبنی بر فاصله گرفتن آن از محور حرکت‌های صنفی در اذهان مخاطبینش بسیار قوی است و باید این شائبه‌ها برطرف شود.

منبع: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.