شاخصه نظام اسلامی نفی سکولار است

حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان استان لرستان در دانشگاه این استان راه‌اندازی شد.

به گزارش ایسنا ـ منطقه لرستان، حجت‌الاسلام نخچی ـ معاون آموزش حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان کشور ـ طی سخنانی در آیین راه‌اندازی حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان استان لرستان که در دانشگاه این استان برگزار شد، با محکومیت اهانت به پیامبر اکرم (ص) در یک فیلم موهن، از دانشگاه به عنوان استراتژیک‌ترین و مهم‌ترین سنگر انقلاب نام برد و تصریح کرد: یکی از راه‌های حفظ نظام این است که دانشجویان و دانشگاهیان ما معارف دین را بشناسند.

وی ادامه داد: شاخصه نظام اسلامی نفی سکولار است و بنابر نظر امام خمینی (ره) دین باید در تمام ابعاد زندگی نقش داشته باشد. با این وجود این قشر دانشگاهی است که می‌تواند این نقش را برجسته کند.

معاون آموزش حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان کشور افزود: دشمن در جنگی که با ما شروع کرده به دنبال این است که دانشگاه‌ها را فتح و به تبع آن کشور را تسخیر کند.

نخچی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای تبلیغ مسیحیت تبشیری، بهائیت و وهابیت گفت: مبلغان این جریانات برای جذب مخاطبان خود در ابتدا مسائلی را که با دین اسلام مشترک هستند، مطرح می‌کنند و پس از آنکه فرد را تحت تاثیر قرار دادند آنچه را که مد نظرشان است القا می‌کنند.

وی از قرآن به عنوان محور کار این حوزه نام برد و گفت: بومی‌سازی و تجدید نظر در محتوای دروس توسط معاونت پژوهش این حوزه در دست انجام است.

معاون آموزش حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان کشور با بیان اینکه دروس این حوزه شامل معارف دینی است، یادآور شد: در دوره مقدماتی ۷۰ واحد درسی نظیر ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، منطق، انسان‌شناسی، آشنایی با حدیث و معارف حدیثی، آشنایی با اصول فقه، تاریخ اسلام و سیره معصومین، فلسفه اسلامی و مکاتب فلسفه غرب، آشنایی با ادیان، جریان‌شناسی، نظام سیاسی اسلام، اخلاق اسلامی و … به دانشجویان ارائه می‌شود.

نخچی گفت: در حال حاظر ۷۰۰۰ دانشجو در ۳۳ حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان کشور مشغول بتحصیل هستند.

وی با تاکید بر اینکه دانشجوی منفعل در این حوزه جایگاهی ندارد، خاطرنشان کرد: این حوزه مخصوص دانشجویانی است که نه دروس عمومی گروه معارف در دانشگاه‌ها نیاز آنها به شناخت از معارف دین را تامین می‌کند، نه فرصت تحصیل در حوزه های علمیه را دارند.

حجت‌الاسلام حسینی ـ مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان ـ نیز در این مراسم بر ضرورت ادامه اعتراضات مسلمانان علیه حامیان ساخت فیلم موهن نسبت به پیامبر اکرم (ص) تاکید کرد و گفت: ضرورت این اعتراضات به حدی است که سید حسن نصرالله که در مجامع عمومی حاضر نمی‌شود، در یک حرکت استشهادی در جمع مخاطبان خود حاضر شد و اعتراض شدید خود نسبت به این موضوع را اعلام کرد.

حجت‌الاسلام فاطمی‌نیا ـ مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان استان لرستان ـ نیز در این مراسم با بیان اینکه از بهمن ماه، ۱۰۰ دانشجو در این حوزه پذیرش می‌شوند، یادآور شد: دفتر این حوزه به عنوان حوزه مادر در محل مسجد دانشگاه لرستان قرار دارد و هر دانشگاهی که متقاضیان آن برای راه‌اندازی حوزه به ۱۰۰ نفر برسد می‌توانند شعبه این حوزه را در دانشگاه خود راه‌اندازی کنند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.