شاخص‌های “بهره‌وری” با استانداردهای بین‌المللی همسان سازی می‌شود

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

رییس سازمان ملی بهره‌وری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

رییس سازمان ملی بهره‌وری از طرح همسان سازی شاخص‌های بهره‌وری بخش خصوصی با استانداردهای بین‌المللی خبر داد.

رویا طباطبایی یزدی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: نمی‌توانیم به طور کامل بگوییم که شاخص‌های بهره‌وری بخش خصوصی را قبول نداریم اما در تلاشیم تا ایرادات آن را برطرف کنیم.
 
وی ادامه داد: شاخص‌هایی که به منظور ارزیابی بهره‌وری در دستگاه‌های عمومی و خصوصی استفاده می‌شود باید با استانداردهای بین‌المللی همسان سازی شود.
 
رییس سازمان ملی بهره‌وری از به کارگیری اشخاص با تجربه در بالاترین سطح فنی در سازمان به منظور فعالیت در نحوه محاسبه بهره‌وری با آگاهی نسبت به اطلاعات داخل حساب‌های ملی کشور خبر داد.
 
طباطبایی بیان داشت: در بحث آمارگیری در ایران کمبودهایی داریم اما با همفکری با مراکز آماری در تلاشیم تا یکسال آینده این کمبودهای ریز آماری را جبران کرده و نتایج قابل قبولی را اعلام کنیم.
 
وی اضافه کرد: به زودی شاهد آن خواهیم بود که اطلاعات آمار دقیق بهره‌وری در سطح کلان و بنگاه‌ها در اختیار همگان قرار بگیرد.
 
طباطبایی گفت: پروژه محاسبه شاخص‌های بهره‌وری از نیمه اول سال آینده به اجرا در خواهد آمد و طی آن شاخص‌های نیروی کار، بهره‌وری سرمایه، بهره‌وری کل عوامل تولید و بهره‌وری در بخش‌های ۹ گانه بررسی خواهد شد.
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.