شاخص امید به زندگی در ایران چند سال است

گردآوری شده توسط گروه وبگردی ممتاز نیوز:

یک سایت تخصصی اعلام کرد: شاخص امید به زندگی در ایران به ۷۰ سال رسید، کشور موناکو با ۸۹.۷ سال بالاترین و آنگولا با ۳۸.۷ سال کمترین امید به زندگی در جهان را دارد.

به گزارش گروه وبگردی ممتاز نیوز،به نقل از فارس به نقل از نیشن مستر، شاخص امید به زندگی به عنوان یکی از شاخصهای مهم در بررسی بازده نیروی انسانی در جهان مورد مطالعه قرار می‌گیرد. بر اساس آمارهای سال ۲۰۱۱ کشور موناکو با دارا بودن امید به زندگی معادل ۸۹.۷ سال بالاترین میزان این شاخص را در جهان دارا است. کشورهای موناکو، ماکائو، و سن مارینو به ترتیب با دارا بودن شاخص امید به زندگی معادل ۸۹.۷، ۸۴.۴، و ۸۳ سال بالاترین میزان این شاخص را در بین مردم خود نسبت به دیگر کشورهای جهان دارند.

شاخص امید به زندگی متوسط طول عمر افراد با زمان تولد یکسان را در یک جامعه نشان می‌دهد. این شاخص به عنوان یکی از عوامل مهم در محاسبه بازده سرمایه نیروی انسانی و دیگر معیارهای مهم اقتصادی و اجتماعی کاربرد دارد. در حال حاضر پایین‌ترین میزان شاخص امید به زندگی در بین مردم آنگولا با ۳۸.۷ سال، افغانستان با ۴۵.۲ سال و نیجریه با ۴۷.۵ سال وجود دارد.

شاخص امید به زندگی در کشورهایی مانند ایالات متحده، انگلستان، ژاپن و چین به ترتیب معادل ۷۸.۳، ۸۰،۸۲.۲، و ۷۴.۶ سال اعلام شده است. این شاخص در ایران در سال ۲۰۱۱ معادل ۷۰ سال ارزیابی شده است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.