شاخص بورس کانال ۴۴ هزار واحدی را پس گرفت

۰۶خردادماه،

شاخص بورس تهران امروز در ادامه روند صعودی خود به کانال ۴۴ هزار واحدی رسید.

به گزارش Consbank، به نقل از ایسنا شاخص بورس تهران که از ابتدای هفته جاری روند رو به رشد خود را آغاز کرده و موفق به بازگشت به کانال ۴۳ هزار واحدی شده است، امروز نیز در ادامه روند صعودی خود موفق به باز پس‌گیری کانال ۴۴ هزار واحدی شد.

شاخص بورس تهران در روز ۱۰ اردیبهشت ماه برای اولین بار وارد کانال ۴۴ هزار واحدی شد و در روز ۲۵ اردیبهشت ماه و با تصمیمات مجلس در خصوص صنایع پالایشگاهی از این کانال فاصله گرفت تا جایی که امروز در ادامه روند رو به رشد شرکت‌ها مجددا وارد این کانال شد.

البته روند حرکتی شاخص تا نیمه معاملات افزایشی بود و دماسنج بازار سرمایه تا کانال ۴۴ هزار و ۱۷۹ واحد نیز رشد کرد اما در نیمه معاملات بورس تهران روند کاهشی به خود گرفت و تا سطح ۴۴ هزار و ۱۰۷ واحد کاهش یافت.

بررسی روند حرکتی بورس نشان می‌دهد که بازار امروز بورس تهران تحت تاثیر نماد مطرح هلدینگ خلیج فارس و سایر شرکت‌های غیر مطرح قرار داشت به طوری که شاخص بورس در کنار غیبت شرکت‌های پالایشگاهی با تاثیر مثبت شرکت‌هایی همچون فولاد خراسان، سیمان مازندران، صندوق بازنشستگی مواجه شد این در حالی است که اثر منفی شرکت‌های مطرحی چون گل گهر، فولاد، غدیر، مپنا، مخابرات و ملی مس مانع از رشد بیشتر شاخص شد.

در بازار امروز هلدینگ خلیج فارس به همراه چند شرکت دارویی از بیشترین تقاضای خرید و شرکت سیمانی آرتا اردبیل از بیشترین تقاضای فروش برخوردار شد.

با رشد شاخص بورس ارزش بازار سرمایه به ۲۱۲ هزار میلیارد تومان رسید.


سامانه خبری ساخت و ساز کشور | Consbank.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.