شاخص هزینه‌های کمرشکن سلامت رو به افزایش است

۲۴م آذر ،
ممتاز نیوز: رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: با توجه به هزینه‌های افزایش‌یافته و گرانی‌های اخیر پیش‌بینی می‌شود پرداخت مردم از جیب و همچنین هزینه‌های کمرشکن برای سلامت افزایش یابد.
به گزارش ممتاز نیوز به نقل از فارس، باقر لاریجانی در همایش مجمع خیرین سلامت با محوریت امدادگران عاشورایی در سالن همایش‌های رازی افزود: داشتن مؤسسات خیریه در کشورهایی که نظام ارائه خدمات سلامت به تمامی اشخاص جامعه وجود دارد یک ضرورت است و کشورهای غربی هم با وجود ارائه خدمات گسترده هنوز مجامع خیریه را ترویج می‌کنند.

وی ادامه داد: در کشور ما نشان داده است که ۱۶ درصد مردم هیچ‌گونه بیمه‌ای ندارند و تحت هیچ پوششی نیستند و اشخاصی هم که خدمات بیمه دریافت می‌کنند با توجه به عمق خدمات و میزان پوشش نمی‌توانند خدمات درستی دریافت کنند و نیازمند پوشش دیگری می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: بیماران سرطانی و صعب‌العلاج اگر زندگی متوسطی داشته باشند با این شرایط به سمت فقر حرکت خواهند کرد.

لاریجانی گفت: در شاخص‌های بهداشتی پرداخت هزینه از جیب مردم بسیار بالا است و علی‌رغم حمایت‌های دولتی بیش از ۶۰ درصد را نشان می‌دهد.

وی گفت: با توجه به شرایط فعلی و هزینه‌های موجود پیش‌بینی می‌شود که حتی هزینه از جیب مردم افزایش یابد.

وی تصریح کرد: هزینه‌های درمانی که مردم را به زیر خط فقر می‌برد یکی دیگر از شاخص‌هایی است که باید به آن توجه شود. این شاخص بسیار نگران‌کننده و بالا است و اشخاصی که بیمار می‌شوند نمی‌توانند هزینه‌های آن را جبران کنند.

لاریجانی افزود: این اشخاص از زندگی معمولی و تعادلی خود خارج می‌شوند و لازم است که مؤسسات خیریه و حمایتی اثرات جانبی این هزینه‌ها را کاهش دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: هنگامی که با وضعیت بیماران روبرو می‌شویم و خودمان را جای آنها می‌گذاریم حیاتمان معنی‌دار می‌شود و سبب ارتقاء جامعه و روح جمعی می‌شود.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.