شاخص کل بورس از ۳۹ هزار واحد عبور کرد

۱فروردین ۱۳،

4-118.jpg

بورس اوراق بهادار دومین روز کاری سال ۹۲ هم روندی صعودی را پشت سر گذاشت و رکورد تازه‌ای ثبت کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در نتیجه معاملات امروز بازار سهام، ارزش بازار به ۱۷۶ هزار میلیارد تومان رسید و شاخص کل با ۷۴۸ واحد رشد تا ۳۹ هزار و ۳۵۱ واحد بالا رفت و کانال ۳۹ هزار واحدی را رد کرد.

بیشترین تاثیر را بر روند شاخص سهام شرکت های فولاد مبارکه اصفهان، گل گهر، پالایش نفت اصفهان، گسترش نفت و گاز پارسیان، چادرملو، ملی مس و سرمایه گذاری غدیر داشتند.

نگاهی به جزییات بازار امروز (سه‌شنبه) نشان می دهد که سهام داران ۱۲۸ میلیون و ۱۱۱ هزار و ۹۳۸ سهم را به ارزش ۶۱۱ میلیارد و ۱۵۷ میلیون و ۲۲۱ هزار و ۱۹۶ ریال خریداری کردند. این داد و ستدها در ۱۶ هزار و ۷۰۱ دفعه انجام شد.

همچنین امروز شاخص صنعت با ۷۲۳ واحد افزایش به ۳۴ هزار و ۱۴۴ واحد رسید و شاخص بازار اول با ثبت عدد ۳۱ هزار و ۶۹ واحد، ۵۹۶ پله بالاتر از دیروز ایستاد. در عین حال شاخص بازار دوم با بیش از هزار واحد افزایش به ۶۴ هزار و ۹۶۹ واحد رسید.

این در حالی است که سهام داران امروز برای خرید سهام شرکت های پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان، گسترش نفت و گاز پارسیان و سرمایه گذاری غدیر در صف ایستادند. در مقابل بیشترین حجم تقاضا به سهام شرکت های نوسازی‌وساختمان‌تهران‌، فیبر ایران و تولیدمحور خودرو اختصاص داشت.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.