شاخص کل بورس به کانال ۸۷ هزار واحدی برگشت

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

به دنبال کاهش قابل توجه شاخص های بورس در روز قبل که متاثر ازاخبار توافقات هسته ای بود، امروز دوبارشاخص ها رشد کرد و شاخص کل بورس به ۸۷۰۱۰ واحد رسید و با ۱٫۵۴ درصد افزایش به کانال ۸۷ هزار رسید

خبراقتصادی:  به دنبال کاهش قابل توجه شاخص های بورس در روز قبل که متاثر ازاخبار توافقات هسته ای بود، امروز دوبارشاخص ها رشد کرد و شاخص کل بورس به ۸۷۰۱۰ واحد رسید و با ۱٫۵۴ درصد افزایش به کانال ۸۷ هزار رسید.

شاخص صنعت نیز به ۷۳۶۹۱ رسیده و با ۱٫۴۸ درصد رشد همراه بوده است. شاخص ۳۰ شرکت برتر نیز به ۴۱۲۱ واحد با رشد ۱٫۵۷ درصدی نسبت به دیروز رسید.
شاخص بازار اول ۶۵۶۸۰ واحد با رشد ۱٫۷۵ درصدی و شاخص بازار دوم با ۱۶۱۷۵۲ واحد و رشد ۱٫۰۸ درصدی مواجه بوده اند.
همچنین شاخص بازار آزاد شناور نیز به عدد ۱۰۰۰۹۹ و بالای ۱۰ هزار واحد رسید که ۱٫۶۸ درصد رشد داشته است.

عرضه عمده ۳۰۰ میلیون سهم بانک پاسارگاد به قیمت پایه ۳۲۳۴ ریال

تعداد ۳۰۰ میلیون سهم بانک پاسارگاد، در جریان معاملات امروز، معادل یک درصد از سهام شرکت بانک پاسارگاد از طرف موسسه همیاری کوثر به صورت یکجا و نقد به قیمت پایه هر سهم ۳۲۳۴ ریال در نماد «وپاسار۴» عرضه خواهد شد.
 امروز، بیست‌وچهارم آذرماه، تعداد ۳۰۰ میلیون سهم بانک پارسارگاد، معادل یک درصد از سهام این شرکت، از طرف موسسه همیاری کوثر به صورت یکجا و نقد به قیمت پایه هر سهم۳۲۳۴ ریال در نماد “وپاسار۴” عرضه خواهد شد.

بر اساس، اطلاعیه معاونت بازار، خریداران بایستی محدودیت ماده ۵ اصل ۴۴ قانون اساسی مورخ سی‌ویکم‌تیرماه سال ۸۷ مبنی بر رعایت سقف مجاز تملک سهام بانک‌ها به صورت مستقیم و غیر مستقیم را رعایت کنند.

همچنین خریدار یا خریداران لازم است نسبت به تکمیل و ارائه فرم پیوست آگهی معامله عمده شرکت مذکور منتشره در پایگاه اینترنتی بورس اوراق بهادار تهران جهت بررسی و رعایت ضوابط مربوط به شرایط متقاضیان خرید معاملات عمده سهام در بورس اوراق بهادار تهران قبل از ورود سفارش در سامانه به معاونت بازار اقدامات لازم را انجام دهند.

 
بازگشایی و توقف نمادهای بورسی

در معاملات امروز بازار سهام، بعضی نمادها متوقف و بازگشایی شدند؛ در این میان یک نماد به سبب ابهام در ارائه اطلاعات متوقف شده است.
ناظر بازار امروز، بعضی نمادهای معاملاتی را متوقف و بعضی دیگر را اقدام به بازگشایی کرد.

بازگشایی نماد معاملاتی وبوعلی(سرمایه‌گذاری بوعلی)

بر همین اساس، طبق پیام ناظر بازار، نماد معاملاتی شرکت سرمایه‌گذاری بوعلی پس از برگزاری مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده مبنی بر انتخاب اعضای هیات مدیره، ( با محدودیت نوسان قیمت )آماده انجام معامله است.

توقف نماد معاملاتی کادر (فرآورده‌های نسوز آذر)

نماد معاملاتی شرکت فرآورده های نسوز آذر با توجه به ابهام در ارائه اطلاعات، متوقف شد.

اطلاعیه در خصوص حق تقدم های استفاده نشده پردیسح، ثاختح

طبق تأکید ناظر بازار، کارگزارانی که حق تقدم‌های استفاده نشده را خریداری می‌کنند، علاوه بر مبلغ پرداختی بابت حق تقدم، مبلغ اسمی هر سهم(۱۰۰۰ریال)را نیز باید از مشتری دریافت کنند.

تسویه مبلغ پذیره نویسی از طریق شرکت سپرده گذاری مرکزی صورت می گیرد. لازم به ذکر است تنها کارگزار معرف (ناظر)حق تقدم استفاده نشده مجاز به فروش است و خریداران، حق فروش حق تقدم استفاده نشده را نخواهند اشت(قابلیت معامله مجدد را ندارد).

همچنین کارگزار خریدار موظف به پرداخت وجه پذیره نویسی حق تقدم خریداری شده است، بنابراین کارگزاران نسبت به این موضوع دقت کنند.

حراج مجدد نمادهای معاملاتی دسبحا،قپیرا

در معاملات امروز، نماد معاملاتی شرکت‌های گروه دارویی سبحان، قند پیرانشهر با توجه به عدم کشف قیمت در روز معاملاتی قبل با نظر ناظر بازار (بدون محدودیت نوسان قیمت) آماده انجام معامله شدند


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.