شاخص کل بورس به ۳۳ هزار واحد نزدیک می‌شود

۱۱م آذر ،

چکیده: در دادوستدهای اولین روز کاری هفته در پی تداوم رشد بازار سهام و رکوردشکنی های تالار شیشه ای، باز هم بیش از یک درصد به ارزش شاخص کل افزوده شد.

در بازار روز جاری شاخص کل با ۴۰۲ واحد صعود از مرز ۳۲ هزار و ۵۰۰ واحد گذشت و برای اولین بار در عمر ۴۶ ساله بازار سرمایه در قله ۳۲هزار و ۷۴۱ واحدی قرار گرفت.
شاخص کل این رشد پر سرعت را مرهون نمادهای بزرگ و تاثیر گذاری همچون ملی مس، سرمایه گذاری غدیر، چادرملو، گل گهر، پالایش نفت بندرعباس، هلدینگ پارسیان و فولاد مبارکه بود. شاخص صنعت نیز ۴۰۱ واحد بالا رفت و به رقم ۲۷ هزار و ۶۶۲ رسید. شاخص بازار اول و دوم نیز به ترتیب ۳۳۰ و ۵۷۵ واحد صعود کرد.

معامله گران امروز تالار شیشه ای ۴۶۹ میلیون و ۹۰ برگه سهم و حق تقدم را در ۳۱ هزار نوبت معاملاتی داد و ستد کردند.
ارزش معاملات روز جاری یک هزار و ۲۸۳ میلیارد ریال بود و در نهایت ارزش روز بازار نیز با معاملات پر حجم امروز به ۱۴۹ هزار میلیارد تومان رسید.

صدر نشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای ایران تایر، قند لرستان، قند اصفهان، پتروشیمی خارک، کشاورزی و دامپروری مگسال، صنایع شیمیایی سینا و سرمایه گذاری پارس توشه بود.

این در حالی بود که نمادهای شیرپاستوریزه پگاه اصفهان، سرامیک صنعتی اردکان، لوله و ماشین سازی ایران، داروسازی دکتر عبیدی، سرمایه گذاری ملت،دوده صنعتی پارس و لبنیات کالبر با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

پر بیننده ترین نمادهای بازار نیز پالایش نفت بندرعباس، فولاد مبارکه، بانک ملت، سرمایه گذاری غدیر، سایپا، ملی مس و ایران خودرو بودند. سرمایه گذاران بورسی طولانی ترین صف های خرید را برای نمادهای پالایش نفت تبریز، پتروشیمی خارک، مپنا، بانک کارآفرین، سرمایه گذاری غدیر و پالایش نفت تبریز تشکیل دادند.

این در حالی است که گروه صنعتی ملی، داروسازی اسوه، داروسازی فارابی، شیر پاستوریزه پگاه خراسان، لبنیات کالبر، پارس دارو و آلومتک با سنگین ترین صف های فروش مواجه شدند. بیشترین حجم معاملات متعلق به نمادهای سایپا، سرمایه گذاری خوارزمی، پالایش نفت بندرعباس، سرمایه گذاری غدیر، سرمایه گذاری ملت، سرمایه گذاری معادن و فلزات و فولاد مبارکه بود.


ارانیکو – آخرین خبرها و مقالات
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.