شاخص ۲۷ هزار و ۴۴۰ واحدی شد

بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز به کمک صنایع بزرگ بازار ۳۵۹ واحد صعود کرد و برای نخستین بار در تاریخ بورس تهران، در رقم ۲۷ هزار و ۴۴۰ واحد قرار گرفت.

در بازار امروز شاخص با رکورد شکنی بی سابقه ای حد نصاب ۲۷ هزار و ۴۴۰ واحدی را ثبت کرد که این رقم تا به حال در بورس تهران، فتح نشده بود.

سنا: شاخص کل امروز به کمک صنایع بزرگ و قدرتمند بازار سرمایه ۳۵۹ واحد صعود کرد و برای نخستین بار در رقم ۲۷ هزار و ۴۴۰ واحد قرار گرفت.

همچنین شاخص صنعت نیز با رشدی ۳۳۱ واحدی به رقم ۲۲هزار و ۳۸۷ واحد رسید. شاخص ۵۰ شرکت فعالتر نیز ۱۳ واحد بالا رفت.

در جریان معاملات این روز شاخص بازار اول با صعودی ۲۹۲ واحدی در عدد ۲۲ هزار و ۳۷۱ واحد نشست و شاخص بازار دوم نیز با پرشی ۵۳۱ واحدی قله ۴۰ هزار و ۳۵۴ را فتح کرد.

نمادهای فولاد خوزستان، صندوق بازنشستگی، چادرملو، پالایش نفت بندرعباس، ملی مس، فولاد مبارکه، گل گهر، توسعه معادن و فلزات، مپنا و گسترش نفت و گاز پارسیان بیشترین تاثیر را بر رشد شاخص ثبت کردند.

همچنین معامله گران این روز ۳۰۷ میلیون و ۸۲۱ هزار و ۳۷ برگه سهم و حق تقدم را به ارزش ۹۵۶ میلیارد و ۵۳۰ میلیون و۳۲۲ هزار ریال در ۲۳ هزار و ۱۷۸ نوبت معاملاتی داد و ستد کردند که در نتیجه این معاملات ارزش روز بازار نیز به رقم ۱۲۴ هزار میلیارد تومان رسید.

براساس این گزارش از ۳۰۷ میلیون سهمی که امروز معامله شد بیشترین حجم معاملات متعلق به نمادهای ایران خودرو، سرمایه گذاری شاهد، پالایش نفت بندرعباس، توسعه معادن و فلزات، فولاد مبارکه، پارس مینو، سایپا، گسترش نفت و گاز پارسیان، مپنا و سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی بود.

همچنین پربیننده ترین نمادهای بازار نیز پالایش نفت بندرعباس، سایپا، بانک ملت، قند پیرانشهر، کالسیمین، فولاد مبارکه، ایران خودرو و ملی مس بودند.

صدرنشینی بازار نیز با نمادهای کشاورزی و دامپروری مگسال، سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی، حق تقدم شکر شارود، حق تقدم فولاد آلیاژی، حق تقدم گروه صنایع بهشهر، کیمیدارو، قند هکمتان، صنعتی بهشهر، قند مرودشت و قند اصفهان بود که بیشترین رشد قیمت را تجربه کردند.

این در حالی بود که نمادهای پارس سویچ، پتروشیمی شازند، کاشی اصفهان، کنتررل خوردگی تکین کو، حق تقدم توسعه شهری توس گستر، گسترش صنایع و خدمات کشاورزی، لنت ترمز ایران، گلتاش، قطعات اتومبیل ایران و سرمایه گذاری توکا فولاد با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

طولانی ترین صف های خرید نیز متعلق به نمادهای سیمان فارس و خوزستان، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، صنعتی بهشهر، قند لرستان، فولاد خراسان، پالایش نفت بندرعباس، سیمان تهران، قند پیرانشهر، سیمان کردستان و قند نیشابور بود.

نمادهای داروسازی اسوه، مپنا، آلومتک، پالایش نفت بندرعباس، گروه صنعتی ملی، تهران شیمی، پتروشیمی شازند، البرز دارو، پارس دارو و فولاد خوزستان سنگین ترین صف های فروش را تجربه کردند. بالاترین عدد ثبت شده برای شاخص کل بورس تهران تا پیش از این، مربوط به ۲۷ فروردین سال جاری بود که شاخص عدد ۲۷ هزار و ۲۸۱ واحد را به ثبت رساند.


اخبار بورس

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.