شادابی وتقویت حافظه با بو کردن این دانه ی معجزه آسا

با خوردن دانه کنجد خستگی فکری کم می‌شود، چرا که سرشار از مواد معدنی همچون آهن، آلومینیوم، کلسیم، منیزیم و مس است.

به گزارش گروه وبگردی ممتازنیوز،به نقل از جام نیوز دانه های ریز، پهن و بیضی شکل کنجد، طعم مطبوع و خوشایندی به بیشتر غذاهای آسیایی می بخشد و از اجزای اصلی تاهینی(Tahini) و شیرینی خوشمزه ی خاورمیانه یعنی حلوا(Halva) می باشد. تاهینی، خمیری تهیه شده از دانه های آسیاب شده ی کنجد است.  زمانی‌که احساس خستگی می‌کنید، با بو کردن مقداری کنجد بو داده، تمام خستگی شما برطرف می‌شود و احساس نشاط می‌کنید. دانه کنجد یک نوع چربی است که سرشار از فسفر بوده و موجب آرام شدن اعصاب می‌شود و برای تقویت حافظه نیز بسیار موثر است. در خوردن کنجد نباید افراط شود چرا که این دانه بسیار دیر هضم است و منجر به خارش، سر درد و بد‌بویی دهان می‌شود.

کلسیم از املاح معدنی مهم در دانه کنجد بوده که نقش حفاظت کننده از سلول‌های روده در مقابل مواد شیمیایی سرطان را دارد و پیشگیری کننده مقوی از کاهش توده‌ی استخوانی که در یائسگی یا بیماری‌های خاصی مانند “روماتوئید” به وجود می‌آید را دارد. دانه کنجد را در “وعده‌های غذایی” خود بگنجانید چرا که مصرف آن از “دردهای میگرنی” به خوبی  پیشگیری می‌کند.

املاح معدنی مفید موجود در کنجد
کنجد منبع بسیار خوبی از مس، کلسیم، منیزیم و روی است. تنها یک چهارم لیوان از آن، قابلیت تامین ۴/۷۰ درصد مس، ۶/۳۱ درصد منیزیم و ۱/۳۵ درصد از کلسیم مورد نیاز روزانه را دارد.

فیبرهای غذایی موجود در کنجد اثرات بسیار مفیدی دارند که شامل موارد زیر است:
– کاهش کلسترول خون در انسان
– حفاظت سلول های کبدی در مقابل آسیب های اکسیداتیو
– پیشگیری از فشارخون بالا در تحقیقاتی که بر روی حیوانات آزمایشگاهی انجام شده است.
– افزایش ذخیره ی ویتامین E در حیوانات


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.