شادی پریدر: مربیگری با بازی تداخلی ندارد/با دنیا ملی خداحافظی کرده ام نه با لیگ

۳۰ام بهمن ،

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ حضور شادی پریدر در مسابقات لیگ باشگاهی شطرنج امسال در حالی بود که وی با دنیای بازیگری خداحافظی کرده و فعالیتش را در بخش مربیگری در تیم‌های فعلی دنبال می‌کند.

شادی پریدر، استاد بزرگ شطرنج بانوان کشورمان در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: با توجه به آنکه در رشته شطرنج سن، تعیین کننده نوع فعالیت شطرنجبازان نیست، من در مسابقات مختلف براساس دلایل شخصی شرکت می‌کنم، البته باید بگویم که من از بازی در سطح ملی خداحافظی کرده ام و در تورنمنت‌های آزاد بین‌المللی شرکت می‌کنم.

وی گفت: در رشته شطرنج وضعیت به‌ گونه‌ای است که بازی در لیگ هیچ تداخلی با مربیگری ندارد. به دلیل خداحافظی از تیم ملی، در مسابقات قهرمان کشوری شرکت نکردم اما در مسابقات لیگ و پیکارهای آزاد حضور می‌یابم.

گفتنی است، این مسأله فقط مختص به شادی پریدر نیست بلکه برای تمامی فعالان شطرنج در ایران و خارج از کشور هم صدق می‌کند، چون در شطرنج محدودیت سنی وجود ندارد.

کاپیتان تیم شطرنج بانوان پتروشیمی بندرامام در ادامه ضمن مثبت ارزیابی کردن سطح کیفی مسابقات لیگ برتر امسال اظهار داشت: سطح کیفی وفنی رقابتهای امسال نسبت به سالهای قبل با رشد قابل توجهی همراه بود.

وی تصریح کرد: بالاخره پس از سالها سه تیم مدعی در شطر نج بانوان (پتروشیمی بندر امام، تایدواتر هرمزگان و دانشگاه آزاد اسلامی) به طور مشترک در مسابقات لیگ باشگاهی شرکت کردند. اما از میان این تیمها پتروشیمی به طور مقتدرانه و بدون شکست امسال به قهرمانی رسید.

وی گفت: حضور تمامی ملی پوشان به جز شایسته قادر‌پور در مسابقات لیگ شطرنج امسال، قهرمانان رده‌های سنی مختلف شطرنجبازان خارجی و بازیکنان رده‌های سنی نوجوانان و جوانان حاکی از بالا بودن سطح کیفی مسابقات بود.

وی تصریح کرد: به طور کلی ارنج سنی لیگ پایین آمده است و این امر به نفع شطرنج ایران است چون در آینده‌ای نه چندان دور آنها هرکدام یکی از مدعیان قدرتمند حضور در تیم ملی محسوب می‌شوند.

وی در خصوص اختلاف ۱۳ امتیازی تیم پتروشیمی قهرمانان با نایب قهرمان لیگ گفت: به دلیل آن که ما در نیم فصل اول لیگ در ترکیب تیم از حضور شطرنجبازان خارجی استفاده کردیم این امر سبب افزایش اختلاف امتیاز تیم ما با دیگر حریفان شد به طوری که عنوان قهرمانی را با اقتدار کسب کردیم.

گفتنی است؛ اعضای تیم شطرنج پتروشیمی بندرامام را شادی پریدر، میترا حجازی‌پور، سارا سادات خادم، حکیمی‌فر و مینا عسگری‌زاده تشکیل داده اند./مح


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.