شارژ تلفن همراه با آب!/ عکس

۱۱اردیبهشت،

خالی شدن گجتها از باطری برای اشخاصی که از آنها استفاده می کنند واقعا ناامید کننده است، اما یک فناوری تازه شرایطی را فراهم کرده که هرکجا اندکی آب وجود داشته باشد بتوانید با آن دستگاه خود را بی نیاز از برق شارژ کنید.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران  دستگاه سبک وزن و کوچک پاو ترک (PowerTrekk) می تواند دستگاه های مهم مورد استفاده سربازان، فعالان امداد رسانی و بسیاری دیگر را در مناطق دور افتاده دنیا شارژ کند.

این دستگاه توسط یک گروه از محققان موسسه فناوری رویال کی تی اچ سوئد ساخته شده و اولین دستگاه شارژ دنیا است که با آب فعال می شوند و براساس اظهارات سازندگان هم آب آشامیدنی و هم آب شور را می پذیرد و می تواند عمر باطری را تا ۳ وات افزایش دهد.

برای مثال اگر یک آی فن را درنظر بگیرید این شارژ برای ظرفیت ۲۵ تا ۱۰۰ درصد از باطری آن کافی است.

” Dongwook Kim” به تازگی دستگاهی طراحی کرده است که می توان از آن به عنوان یک میانگر خوب استفاده کرد. این دستگاه شامل چندین درگاه یو اس بی است. همچنین وجود یک صفحه لمسی روی دستگاه آن را به یک میانگرعالی تبدیل می کند.

کار با این دستگاه بدین گونه است که شما باید حافظه های جانبی که قصد تبادل اطلاعات میان آن را دارید به دستگاه متصل کنید سپس با یک حرکت انگشت اطلاعات مورد نظر به دستگاه دیگر با سرعتی بالا منتقل می گردد.

این دستگاه می تواند از ویروسی شدن حافظه های جانبی همچنین از تلف شدن وقت نیز جلوگیری می کند. چرا که متصل کردن فلش یا حافظه به رایانه سرعت انتقال اطلاعات را پایین می آورد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.