شارژ تلفن همراه با باتری‌های بسیار نازک سونی

حتما تا به حال برای شما هم اتفاق افتاده که مجبور به حمل اشیاء حجیم باشید و به خوبی می‌دانید که جیب یا کیف شما فضای محدودی دارد. سونی هم در این زمینه با شما موافق است، به‌همین دلیل به تازگی اعلام کرده که تصمیم دارد خط تولید باتری‌های خارجی را به راه بیندازد که کوچک بوده و بسیار نازک هستند. این باتری‌ها در سایز یک اسمارت‌فون معمولی ساخته شده و در ظرفیت‌های ۳۵۰۰ و ۷۰۰۰ میلی‌آمپر ارائه می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از سریر سرویس، در ساخت این باتری‌ها از فناوری لامینیت (laminate) سونی استفاده می‌شود. در این فناوری اجزای باتری به صورت ورقه ورقه روی هم قرار می‌گیرند و به‌ این ترتیب از وزن و حجم مواد کم شده و امکان ساخت باتری‌های بسیار نازک فراهم می‌شود.

مدل ۷۰۰۰ میلی‌آمپر ابعادی در حدود ۱٫۲۷X 7.11 X 13 دارد و به راحتی در جیب جا می‌شود. مدل کوچکتر این باتری‌ها ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ظرفیت دارد و مدل دیگری با ظرفیت ۲۰۰۰ میلی‌آمپر و در شکل استوانه کوچک طراحی شده است. برای اینکه تصور بهتری از مقدار سوختی که این باتری فراهم می‌کند داشته باشید اینکه باتری آیفون۵، ۱۴۴۰ میلی‌آمپر و باتری تلفن گلکسی S3 ظرفیت ۲۱۰۰ میلی‌آمپر دارد. پس می‌توانید با آن باتری حداقل یک تلفن هوشمند معمولی را ارزان‌تر از بسیاری از نمونه‌های مشابه در بازار شارژ کنید.

بنابر گفته سونی باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپری تا ۵۰۰ بار قابل استفاده است و می‌تواند یک تلفن هوشمند معمولی را در ۱۳۰ دقیقه شارژ کند. خود باتری نیز ظرف ۸ ساعت به وسیله USB و در مدت ۴ ساعت با برق خانگی شارژ می‌شود.

این باتری‌های خارجی ابتدا در ۱۳ اکتبر وارد بازار ژاپن می‌شوند و مدل‌های دیگر آن نیز در ۱۴ نوامبر ارائه می‌شوند. این باتری‌ها بسته به ظرفیت بین ۳۰ تا ۹۰ دلار قیمت خواهند داشت. تاریخ عرضه و قیمت آن‌ها در بازار جهانی هنوز اعلام نشده است.

خبر های مرتبط:

  1. چگونگی تشخیص باتری اصل و بدل گوشی تلفن همراه
  2. Battery Boost، باتری دوم همراه با کارت خوان microSD
  3. Slate ۸؛ تبلتی بسیار نازک از اچ پی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.