شارژ تلفن همراه و لپ‌تاپ با حرارت بدن با مبدل تازه

۲۵ام بهمن ،

شارژ تلفن همراه و لپ‌تاپ با حرارت بدن با مبدل تازه

شارژ تلفن همراه و لپ‌تاپ با حرارت بدن با مبدل جدید

شرکت فوجی‌فیلم در یک ابداع تازه برای تامین نیروی تلفن همراه و دستگاههای شخصی دیگر از حرارت بدن، دست به ساخت یک فیلم سبک زده که به پوست چسبیده و انرژی حرارتی ساطع شده از بدن را برای تبدیل به برق جمع‌آوری می‌کند.

به گزارش راسخون به نقل از ایسنا، این دستگاه موسوم به «مبدل ترموالکتریک» بدین معنی است که به زودی می‌توان تلفنهای همراه هوشمند را بدون نیاز به منابع برق شهری و تنها با استفاده از انرژی بدن خود شارژ کرد.

همچنین با کمک پنل‌های خورشیدی برای تاثیرگذاری بهتر این تبدیل از این ژنراتور می‌توان برای شارژ دستگاههای الکتریکی بزرگتر مانند لپ‌تاپ و کتاب الکترونیکی استفاده کرد.

مخترعان همچنین امیدوارند که علاوه بر تامین نیروی زندگی در حال پیشرفت انسان، بتوان از این دستگاه به صورت لباس برای بیماران به منظور شارژ کردن دستگاههای پزشکی آنها بهره برد.

این ماده آلی پلیمری توسط شرکت فوجی فیلم با همکاری موسسه ملی علوم صنعتی پیشرفته و فناوری ژاپن ساخته شده است.

این ماده می‌تواند تغییر دمایی حتی یک درجه سلسیوس را از محیط اطراف شناسایی کند. این قابلیت بدین معنی است که این دستگاه به محض لمس پوست می‌تواند برق تولید کند.

محصولات آلی مشابه در قبل تولید شده اما این ماده تازه بسیار کاربردی تر از مبدلهای ساخته شده پیشین است. همچنین می‌توان آنرا در یک دستگاه چاپ نیز تولید کرد که به معنی امکان تولید آن در اندازه‌های دلخواه است. این ماده همچنین منعطف است از این رو می‌توان آنرا در اطراف بخشهای مختلف بدن پیچید.

دستگاه تازه فوجی‌فیلم در نشست نانوتک ۲۰۲۴ در توکیو رونمایی شده که به معرفی تازهترین ابداعات و دستگاههای جهان می‌پردازد.

این ماده تنها دستگاه تازه فوجی‌فیلم که در این نشست رونمایی شده، نبوده و همچنین بلندگوهای تازه این شرکت با قابلیت لوله شدن نیز در آن به نمایش درآمد.

فوجی‌فیلم قرار است جزئیات بیشتر را در مورد دستگاه در شصتمین نشست انجمن فیزیک کاربردی ژاپن در بهار ۲۰۲۴ که در ژاپن برگزار خواهد شد، ارائه کند.
/۲۷۵۹/


اخبار راسخون / علم و فناوری
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.