شاعران نیمایی به «جشنواره ققنوس» فراخوانده شدند

به گزارش خبرنگار مهر، ۲ سال پیش همایشی در انجمن شاعران ایران با موضوع شعر و نثر نیما برگزار شد که آن همایش به برپایی نخستین دوره «جشنواره ققنوس» در دو بخش شعر و مقاله در سال گذشته پیوند خورد.

با برپایی موفق نخستین دوره جشنواره ققنوس، انجمن شاعران ایران امسال نیز دومین دوره جشنواره را ویژه شعر نیمایی برگزار می­کند.

همچنان که در فراخوان نخست آمده­ بود، فضای عمومی شعر امروز ایران آن‌چنان‌که از حال و هوای مجموعه شعرهای منتشر شده و نیز جشنواره‌های شعر (اعم از مستقل یا رسمی) و برگزیدگان هیات‌های داوری برمی‌آید، عمدتا در اختیار  حوزه غزل و شعر سپید قرار دارد، دو قلمرویی که گویا امروزه اندیشه و نگاه نیما را در محتوا و ساخت و بافت زبان پذیرفته‌اند. اما پیشنهادهای اجرایی نیما در وجوه «شکل-ریخت» و دگرگون کردن استفاده شاعران از دو مولفه موسیقایی (وزن- قافیه) چندان مورد توجه نیست.

در کنار جشنواره‌هایی که خروجی آن‌ها غالبا گویای اقبال شاعران جوان این مرز و بوم به عرصه‌های غزل و شعر سپید است، «جشنواره شعر ققنوس» در نظر دارد تداوم اندیشه و نگاه نیما را در پیوند با پیشنهادهای نیما برای شکل شعر فارسی، قالب موسوم به نیمایی، مورد توجه قرار دهد و از شاعران نیمایی‌سرا حمایت کند.

 

به همین منظور شاعران علاقمند در سراسر کشور بدون محدودیت سنی می‌توانند با ارسال ۵ تا ۸ قطعه شعر نیمایی از سروده‌های خود، در دومین دوره جشنواره­ شعر ققنوس شرکت کنند.

 

علاقه‌مندان می‌توانند شعرهای خود را حداکثر تا ۲۵ مهر ماه، از طریق پست الکترونیکی دبیرخانه «جشنواره شعر ققنوس» به نشانی «Iranian.poets.society@gmail.com» ارسال کنند.

 

امکان ارسال مستقیم آثار به دبیرخانه­ جشنواره­ شعر ققنوس به نشانی تهران، خیابان شریعتی، خیابان شهید کلاهدوز، نبش کوچه شهید نعمتی، انجمن شاعران ایران نیز وجود دارد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.