شانس ماتادورها بیشتر از لاجوردی پوشان

جام جم آنلاین: از نگاه حمیدرضا صدر، در فینال امشب، شانس قهرمانی اسپانیا ۶۰ و شانس قهرمانی ایتالیا ۴۰ درصد است. این کارشناس فوتبال کشور در گفت‌وگو با «جام‌جم» عنوان کرد: خود اسپانیایی‌ها ترجیح می‌دادند در فینال به ایتالیا برخورد کنند تا آلمانی که در این سال‌ها روند رو به رشدی را در پیش گرفته است البته به لحاظ تاریخی، این ایتالیاست که باید قهرمان جام شود.

صدر با بیان این جمله افزود: آبی‌ها در سال ۱۹۸۲ در حالی که یوونتوس قهرمان سری A شده بود، با حواشی زیادی وارد رقابت‌های جام جهانی شدند و با بهره گیری از نفراتی چون دینوزوف، کابرینی، شیره‌آ، جنتیله و روسی که همگی عضو تیم یووه بودند، جام قهرمانی را بالای سر بردند.

در سال ۲۰۰۶ هم قهرمانی ایتالیا در جام جهانی در شرایطی رقم خورد که یووه ضمن تشکیل استخوان‌بندی تیم ملی سری A را فتح کرده و بحث تبانی هم در این کشور بالا گرفته بود.

حالا انگار این الگو در حال تکرار شدن است، چراکه تیم ملی ایتالیا با حواشی ناشی از تبانی در لیگ این کشور پا به رقابت‌های یورو گذاشته و یوونتوس هم قهرمان سری A شده است.

بوفون، بارزاگلی، بونوچی، کیه لینی، پیرلو و مارکیزیو شش بازیکنی هستند که فصلی درخشان را با یوونتوس سپری کردند و برای اولین بار بدون شکست قهرمان کالچو شدند.

صدر خاطرنشان کرد: ایتالیا در این تورنمنت یک سیر صعودی را طی کرده، حال آن که اسپانیا در مقایسه با استانداردهای خودش، در سطح پائین‌تری قرار دارد.

هرچند خیلی‌ها این تیم را به دلیل قدرت حفظ توپ و پاسکاری، به بارسلونا تشبیه می‌کنند، اما فراموش نکنیم ما در بارسا علاوه بر «تیکی تاکا» گل‌های پرتعداد و زیبایی می‌دیدیم، چیزی که در اسپانیا دیده نمی‌شود.

با این حال آنها یک انگیزه بزرگ دارند و می‌خواهند اولین تیم تاریخ فوتبال باشند که سه بار متوالی قهرمان تورنمنت ‌های بزرگ می‌شود. همین انگیزه باعث می‌شود شانس آنها چند درصدی برای قهرمان شدن بیشتر از تیم ملی ایتالیا باشد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.