شانگهای قطب مبادلات طلای آسیا می گردد

۲۸م آذر ،

بینا- در حالی که هنگ کنگ برای سالهای متمادی مرکز اصلی مبادلات طلا و فلزات گرانبها در آسیا اقیانوسیه بوده است اکنون شانگهای قصد دارد این جایگاه را به خود اختصاص دهد .
به گزارش بینا به نقل از پایگاه اینترنتی طلا / ولس دیلی، مقامات چینی تلاش بسیاری را آغاز کرده اند تا شهر شانگهای را به عنوان بزرگترین و اصلی ترین مرکز مبادلات طلا در شرق آسیا و منطقه اقیانوسیه معرفی کنند و این جایگاه را پس از سالها از هنگ کنگ بگیرند .
بر اساس این گزارش، از اوایل دسامبر امسال بورس طلای شانگهای آغاز به کار کرده است که این مساله تاثیر بسیاری بر افزایش مبادلات طلا در منطقه خواهد داشت .
پیش بینی می گردد بیش از ۲۰ بانک بزرگ در مبادلات طلا در بورس شانگهای مشارکت کنند که از این بین می توان به بانکهای آی سی بی سی ، بانک چین ، اچ اس بی سی ، استاندارد چارترد اشاره کرد .
با انجام هر معامله در بازار بورس طلای شانگهای ۰٫۰۴ درصد حق کمیسیون پرداخت خواهد شد . به گزارش پایگاه اینترنتی طلا به نقل از این پایگاه خبری، پیش بینی می گردد با آغاز به کار بورس طلای شانگهای تقاضای داخلی برای خرید طلا در بازار چین نیز به شدت افزایش خواهد یافت .
بر اساس آمارهای شورای جهانی طلا میزان تقاضای طلا در بازار چین در سه ماه سوم امسال به کمتر از ۱۷۶٫۸ تن رسیده است این رقم در مدت مشابه سال قبل به بیش از ۱۹۱٫۲ تن رسیده بود .
البته بسیاری از کارشناسان اقتصادی بر این باورند که چین طی ماههای آینده با پیشی گرفتن بر هند به بزرگترین بازار طلای جهان تبدیل خواهد شد .

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.